BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Här gör man normalt ingen 7mån vägning så känns som länge sen sist nu då man vant sig vid en gång i månaden vägningarna. Vid 6mån vägde stora lillebror 9kg och var 70cm lång så han är inte heller något litet barn så som storebror var (är). Tycker han skjutit iväg på längden sista tiden och 74orna är nu ute ur garderoben. Men sen gillar jag inte heller att kränga på kläderna. Idag så premiäråkte lillebror sin nya bilbarnstol. Efter mkt velande har vi velat klart med hur stolsrokader skulle göras/inte göras.
kul att det skrivs fortfarande i tråden.
Alva blir 8 månader på fredag och hon har fått 2 tänder nere och den ena uppe kommer vilken dag som helst. Hon har varit snorig, missnöjd och en riktig klängranka min lilla skrutta. Har hört om bedövningssalva som finns utomlands, men inget har kommit till Sverige en va?
hon står och håller sig i grejer, tror jag ska ta fram gåvagnen ocg tejpa fast hantlar i den som jag gjorde till sonen. Urs vad dom ramlar när dom står mot grejer, ett litet blåmärke i pannan har hon redan dragit på sig och fler lär det ju bli.
Vi ska ha dop här i december (blev lite försenat) några tips på vad man kan önska sig? vad fick ni?
vad bjöd ni på för ätbart?
7 mån igår, 68 cm och 6855g. Sitter själv men inget annat, kryper inte, vänder sig inte osv. :-/
Delammar och äter vanlig mat.......Sover hela nätter utan mat och sover 3 gånger per dag.
Blåmärken ja... Elliot har massor av blåmärken både på knän och armbågar. Han har blött näsblod efter ett fall redan och idag ramlade han och slog i munnen rakt in i en stol. Funderar på att sätta honom i en madrasserad bur!
Irja fick sin första tur till akuten idag, en av brorsorna lyckades dra hennes arm ur led. Men nu mår hon bra.
Stackars lilla Irja!
Ja men hon verkade inte ha ont, bara om man tog i armen. Hon låg på skötbordet och skrattade och försökte ta en leksak med den ena handen och den andra armen bara låg där.
Det var armbågen som var ur led om jag fattade rätt. Sköterska gjorde nåt och hon skrek till men sen sträckte hon båda armarna efter en leksak.
Men vilken pärs!