• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • nozpa
    tilj75 skrev 2013-10-16 22:00:00 följande:
    Ja men hon verkade inte ha ont, bara om man tog i armen. Hon låg på skötbordet och skrattade och försökte ta en leksak med den ena handen och den andra armen bara låg där.
    Det var armbågen som var ur led om jag fattade rätt. Sköterska gjorde nåt och hon skrek till men sen sträckte hon båda armarna efter en leksak.
    Men vilken pärs!

Men usch. Stackars liten. Men som sagt, dom tål ju ändå endel dom där små. Hade nog gjort ondare om 1 år. Skönt att hon inte verkade ha ont iaf.

Lite OT:  En kattunge vi hade fastnade i en filt och drog armen ur led.
    Min moster är vet och sa bara "Hoppsan" och drog den rätt. Sedan var det fullt ös på katten igen.   
  • tilj75

Jaha men vad sägs om en tripp till akuten. Idag igen. För samma sak som igår. Fast idag så fixade hon själv så armbågen gick ur led genom att ligga på armen. Och idag var jag tvungen att ta med alla barnen.
    Men det gick bra och killarna var superduktiga så vi firade med varmkorv på Ikea

• moster helen
    tilj75 skrev 2013-10-17 19:25:40 följande:
    Jaha men vad sägs om en tripp till akuten. Idag igen. För samma sak som igår. Fast idag så fixade hon själv så armbågen gick ur led genom att ligga på armen. Och idag var jag tvungen att ta med alla barnen.
    Men det gick bra och killarna var superduktiga så vi firade med varmkorv på Ikea

lillan då!!! skönt att allt gått bra. är väl tyvärr så att den går lättare ur led igen när den gjort de en gång redan. Flera jag känner har barn de blivit så för, inte helt ovanligt tror jag. Håller tummarna att de inte händer igen!!
  • hannis

Men men vilken otur att armbågen gick ur led igen.

Elliot ramlade så illa igår att han spräckte läppen och började storblöda. Det gick över snabbt men detta är så jobbigt. Jag kan ju inte hålla honom under 100% uppsikt hela tiden och han är överallt och klättrar. Känns hemskt att stänga in honom men snart skaffar jag en barnhage!

• tilj75

Hannis, jagtycker absolut du ska köpa en hage. Vad gör man inte för att skydda sin bebis! Inget att skämmas för. Han behöver väl inte sitta där hela tiden. Alternativt stoppa han i spjälsängen med saker att leka med. När tvillingarna var små (och de andra ett och två år) hade jag spjälsängar överallt för att kunna lägga ner bebisarna utan att storebrorsorna skulle kunna ställa till med något. Vi hade även grindar i typ alla dörröppningar. Om jag var i ett rum så visste jag att de två större inte kunde sticka iväg så jag inte såg dem.
    Allt är värt att prova för att få vardagen att funka.
    (Misstolka inte mig nu, jag tycker inte man ska stänga in barn och "glömma bort" dem eller så!!!)

• tilj75

Någon pratade tidigare om en gåstol m hantlar förresten, bra idé, vi har en stol som liknar en gåstol men bebis kan inte gå iväg med den utan bara snurra runt och leka med saker på bordet runt om. Alla mina har älskat den stolen.

• TreFantastiskaBarn

Viola är nu 7 månader och 1 vecka, fortfarande inga vändningar :). Storasyster var åtta månader när hon vände sig åt ena hållet och hela tio åt andra... Riktigt sena tjejer jag har!! (storebror gick när han var tio månader)

• nozpa

Hannis, jag använde en resesäng ibland och stoppade ner stora i när hon var på ALLT. Så ner med henne i det rum man var och leksaker. Fungerade fint. Hon var mycket intresserad av sladdar den där..

Hade hon inte lugnat sig med sladdbiteriet så hade jag nog skaffat en hage faktiskt. Kan vara skönt att få plocka undan efter frukost osv utan att man ska oroa sig över att dom skadar sig själva.  

• hannis

Tack för bra idéer! En resesäng kan jag ju ställa upp.

Hans egen spjälsäng står på övervåningen så där kan han inte vara när vi är nere och grindar funkar inte då vi har öppen planlösning.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)