• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • TreFantastiskaBarn
    älskarlivet81 skrev 2013-11-06 13:20:07 följande:
    Är på akuten med vår 8 månaders. De ville egentligen skicka hem oss fast hon gått ner i vikt och knappt ätit sen i helgen. Hon är en liten tjej. Vägde 6880 vid 6 månaderskollen och idag vägde hon 6725. Jag stod på mig och nu ska hon snart få drppp. De tyckte egentligen att vi kunde åka hem och sen komma tillbaka om hon blev slöare..

Vad har hänt? Är det magsjuka? Hoppas hon snabbt återhämtar sig med droppet nu. Hur är allmäntillståndet?
  • älskarlivet81

Det började mef hosta och hon kräktes och bajsade slem. Allmäntillståndet är anledningen till att vi sökte vård nu. Hon är så slö, sitter bara (hon kan krypa och resa sig mot möbler) och vill bara sova hela tiden men har knappt ätit sen i helgen.

TreFantastiskaBarn skrev 2013-11-06 14:08:50 följande:
    Vad har hänt? Är det magsjuka? Hoppas hon snabbt återhämtar sig med droppet nu. Hur är allmäntillståndet?

• TreFantastiskaBarn

Näää, att de ville skicka hem er med det allmäntillståndet, att hon är slö menar jag. Bra att du stod på dig! Någon skillnad än? Får du köra en sked vätska var femte minut nu?

• älskarlivet81

Hon får dropp nu, har fått tillbaka lite färg i alla fall. Förhoppningsvis får vi åka hem efter det att droppet är färdigt.

TreFantastiskaBarn skrev 2013-11-06 16:07:53 följande:
    Näää, att de ville skicka hem er med det allmäntillståndet, att hon är slö menar jag. Bra att du stod på dig! Någon skillnad än? Får du köra en sked vätska var femte minut nu?

• älskarlivet81

Hon är en helt annan tjej idag! Tror det var droppet som gjorde susen. Roligt att läkaren först tyckte vi skulke åka hem men när jag stod på mig ändrade hon sig direkt. . Sköterskan som skrev in oss kom sen och konstaterade att det blev dropp precis som hon hade anat. Ska man alltså lyssna mer på sköterskorna än läkaren? :O

TreFantastiskaBarn skrev 2013-11-06 16:07:53 följande:

• nozpa
    älskarlivet81 skrev 2013-11-07 07:58:54 följande:
    Hon är en helt annan tjej idag! Tror det var droppet som gjorde susen. Roligt att läkaren först tyckte vi skulke åka hem men när jag stod på mig ändrade hon sig direkt. . Sköterskan som skrev in oss kom sen och konstaterade att det blev dropp precis som hon hade anat. Ska man alltså lyssna mer på sköterskorna än läkaren? :O

Skönt att hon är piggare. Ibland känns det som att man måste tala om vilken vård man vill ha för att få den. Ofta kanske sköterskorna är mer "mänskliga" än läkarna då det oftast är de som tillbringar mest tid med patienten.
    Hoppas att hon inte blir dålig igen. 
  • KarinCE
    älskarlivet81 skrev 2013-11-07 07:58:54 följande:
    Vad bra att hon mår bättre. Verkar vara säsong för alla sjukdomar nu urs.
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)