BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Trefantastiskabarn: tack, tack. Jag/vi hann inte riktigt förstå vad som hände när blödningen väl kom. Nån dag innan, när vi började förstå att en trea nog var på väg, så satt vi mest i chock och undrade hur vi skulle lösa det ekonomiskt men framförallt med orken eftersom jag har mått (och mår delvis fortfarande) väldigt dåligt sen lillasyster kom. (Har fått stöd via BVC sen i somras.) Rent logiskt vet jag att det inte är optimalt med en trea än så länge (och har egentligen aldrig tänkt skaffa fler än två) men när vi höll på att få ett barn till "av bara farten" så väcktes tanken och jag blev ganska tillfreds med den. Men jag vill nog vänta några år först. Kanske hinner maken vänja sig vid den tanken också när lilltjejen blir lite äldre.
Lussekatten - Vi har hela 5 år mellan tvåan och trean, vilket jag först kände var alldeles för länge även fast jag var glad att det äntligen blev en trea men det har också varit himla mysigt att de två äldsta har engagerat sig så och att de kan hjälpa till på ett annat sätt. De är 8,5 resp 10 år nu och kan ta ett ansvar, även dom vill ju gulla med lillsnuttan och leka med 3 åringen. vilket underlättar mycket. Så om ni väntar några år tills orken finns blir det kanske perfekt :).
Hej hej Vi skulle vilja ha ett gemensamt till alltså mitt 4e och Chrilles 2a men det dröjer nog lite eftersom fokus är på min bror nu med hans olycka och det, sen hade jag ju två kraftiga havandeskapsförgiftningar med de två sista Alexander blir 10nån nu den 12e och väger 10780 och 73cm han kryper och ställer sig mot allt :)
Idag hade vi inplanerat att sedan länge att åka till junibacken, jag och småtjejerna. Igår blev 10 åringen sjuk men tänkte att han kan vara hemma, pappa jobbar ju ändå på tomten ifall det skulle vara något. Imorse vaknade vi av en liten gnällisbebis, 39,5 i temp. Så gråt och tandagnissel men hemma är vi, tråkdag.
Jaha hörni, 9,5 månader är min lilla plutta och vänder sig fortfarande inte. Kanske en gång men det verkar mest vara ett misstag eftersom hon inte gjort om det. Varken jag eller bvc är oroliga men ovanligt sent tycker jag, ska träffa barnläkaren för utvärdering om några veckor. Däremot har hon börjat säga sina första ord :). Pluttis, 3 åringen var likadan.
Alla är dom olika=) din lilla verkar ju va tidigt med orden istället! Dom fokuserar nog på olika saker att lära sig helt enkelt. Agnes är också 9.5 månader, slutade amma igår..tror jag, känns som de iaf;) Hon dricker ersättning någon gång per dag och är intresserad av att amma längre, och eftersom jag börjar jobba om två veckor är de faktiskt ganska skönt att hon självmant slutat. Skulle tagit en vända på ikea idag, men stora tjejen (3år) vaknade med feber inatt, 40.6 grader !! så de blir en dag i soffan istället.
oj då..de ska ju så klart stå att hon INTE är intresserad av att amma längre!
Som du läst i en annan tråd är jag inne på samma sak moster Helen. Elliot ammar fortfarande en del men är inte så jätteintresserad själv utan jag erbjuder innan och efter sömn och han vill oftast ha en skvätt. Vill helst sluta i samband med jobbstarten i januari.
God Jul och gott nytt år alla fina mammor och bebisar önskar Alexander och Jenny med familj