• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • TreFantastiskaBarn

Moster Helen och Hannis - vad skönt att det funkade så bra, låter som perfekt tajming att sluta nu för er båda! God Jul allihop önskar vi också! Hoppas nu får en mysig jul.

• hannis

Elliot firar jul genom att ta sina första steg. Har lyckats filma det också vilket är kul för jag missade det med första sonen.

God jul och gott nytt år alla!

• moster helen

Gott Nytt År alla=) hur har helgerna varit? Här har lillan både ögon+öroninflammation...så vi har firat de nya året med att åka till dr på jour vc :/ Sista lediga dagen imorrn, på fredag börjar jag jobba. Ska bli skoj men kommer att ha abstinens efter tjejerna här hemma;)

• TreFantastiskaBarn

Igår var vi på 10 månaders kontroll samt extra koll då Viola inte vänt sig, det blir sjukgymnast nästa. Men men, läkarn var inte orolig och inte heller jag. Sedan ... tada.... Viola vände sig åt båda hållen på kvällen!!! Äntligen :), 10 månader och fyra dagar gammal.

• saal
    TreFantastiskaBarn skrev 2014-01-16 10:41:20 följande:
    Igår var vi på 10 månaders kontroll samt extra koll då Viola inte vänt sig, det blir sjukgymnast nästa. Men men, läkarn var inte orolig och inte heller jag. Sedan ... tada.... Viola vände sig åt båda hållen på kvällen!!! Äntligen :), 10 månader och fyra dagar gammal.
    Barn är ju så olika. Själv var jag väldigt sen men från någonstans har båda mina pojkar fått gener för tidig motorik. 

Var också på 10mån vägning igår. 10,3kg och 75cm. Hade slagit av ordentligt på vikttillväxt kurvan men det var inget som bekymrade då han sen lucia har gått utan stöd. Ville väll vara med i lucia tåget?! 4st tänder och ytterligare 2 som precis brytit igenom. Har helt slutat amma nu. 
  • saal
    TreFantastiskaBarn skrev 2014-01-16 12:27:02 följande:
    Vilken skillnad :), din pluttis gick en månad innan min vände sig :).
    Klart stor skillnad på barn med det var tidigt. Många tror han är iaf året bara för att han går (och är åt den större modellen). Själv var jag också en som försköt medlet till de senare. Sen rasslade det på och jag gick vid 14mån.
  • Ukj

Min vägde 7,7 kg o var 73cm på 10-månaders. Hon hoppar fram på rumpan och kan ta sig från magläge till sittande men hon kan inte vända sig än. Hon har inga tänder o försöker inte ställa sig upp.... Slöis

• moster helen

vi har oxå varit på 10 månaders koll, 10.3 kg och 73 cm. Hon har tagit två steg;) går med en väldans fart om hon får hålla en hand men vågar inte riktigt släppa taget! Just nu har hon influensa:( avslutade nyss antibiotika kur för öroninfl. så tyckte de hade räckt med de..

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)