• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • Sunshine81

Hej hej, gjorde 10 mån kontrollen idag och hade inte ökat så mkt sen sist vid 8 mån. Bara 300 g men växt 4 cm på längden. Väger nu 10, 7 och är 78 lång. Klarade testen och visade att hon kunde gå också där inne. Går mer och mer nu varje dag, kul. En mycket envis liten dam är hon. Börjar få lite humör nu på riktigt. Äter också lite dåligt just nu, kan ta tid att mata henne ibland. Går väl över, är väl bara en period nu. Ha en skön kväll

• Lussekatten

Inatt sov hon från ca 21.00 till 04.30!!! Jag trodde inte det var sant när jag tittade på klockan. Hoppas att vändningen är på väg nu. :)

• Lussekatten

Det var nog bara en engångsföreteelse för nu var det en sån där skit-natt igen. Jag har nog fått ca 2-3 timmars sömn i sträck som mest. :(

• nozpa

Kan ni förstå att våra småttingar snart fyller 1? Vart tog tiden vägen? Går så snabbt ju. Snart 1 år.. Ojoj. :)

• tilj75

Nozpa, ja det är inte klokt så fort tiden går. Mina killar är redan 4, 4, 5 och 6 år.
    Irja har börjat att krypa ordentligt nu och jag inser att jag glömt hur bra de är på att hitta minsta lilla skräp att stoppa i munnen.

• saal

Visst går tiden fort. Snart 1år och dagis start. Vad hände med min lilla bebis. 

• saal
    tilj75 skrev 2014-01-24 15:03:44 följande:
    När har ni planerat dagisstart?
    För vår del blir det start i mars för att få ihop yrkeslivet med familjelivet. En del i mig skriker men han är alldeles för liten den andra delen i mig är övertygad om att det kommer gå bra. Brödrarna kommer gå på samma dagis som inte är så stort. På lillebrors avdelning kommer de vara 10 barn i vår och 3 personal. Är fröknar som storebror haft tidigare och en som storebror har nu så lillebror har träffat de många ggr. De är så snälla på vårt dagis och "tjuv inskolar" småsyskon genom att allt som oftast kommer personalen från småbarnsavdelningen och hälsar på småsyskonen och har en liten bekanta sig stund medans man hjälper stora syskonen samla ihop sig för hemgång.  
  • älskarlivet81

Vår tjej börjar i januari nästa år är tanken!

tilj75 skrev 2014-01-24 15:03:44 följande:
    När har ni planerat dagisstart?

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)