BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Elliot börjar troligtvis i september. Jag kommer gå en utbildning med mycket självstudier under hösten så han kommer få en mjukstart med bara några få heldagar och ändå massor av ledig tid hemma. Det känns bättre att göra så än att vänta 4 månader (till januari) och då skola in i snö och kyla och risken att ej få plats på storebrors avdelning.
Planerar att bli gravid snabbt nu igen och då har jag inte dagis på henne förräns det blir dax för båda senare. Alicia går mer och mer för varje dag, så snart skippar hon nog krypandet . Roligt. Tiden rusar iväg, 10 månader är helt galet så fort det gått !!
Sunshine81, coolt, försöker ni redan eller ska ni börja snart? Här blir det nog inga fler (men man ska aldrig säga aldrig). Det är skönt att pojkarna börjar bli lite äldre och mer självgående, det är jobbigt ibland att hinna och orka rodda runt allt själv.
Sitter förresten här och skrattar , en överlycklig bebis kryper runt på golvet och äter upp alla popcornsmulor killarna tappade igår. Varje smula hon hittar håller hon triumferande upp i luften och ler som en sol innan hon stoppar den i munnen.
Vi hade tänkt att vänta tills januari innan vi skolade in henne. Nackdelen är att hon förmodligen inte får plats på den förskola vi vill ha henne på då. Vi vill att dom ska gå på samma. Och dom kommer ha ett par platser i augusti pga barn som flyttar. Men det är bara en avdelning så chansen att få en plats för lillasyster i januari är nästan obefintlig. Så förmodligen tar vi och skolar in henne i augusti/sept och så jobbar maken ca 50% ett tag framöver. Vi velar fortfarande lite dock.
vi ska skola in efter sommaren, i slutet av augusti. Hon kommer nästan va 1½ då, stora tjejen va lika gammal när hon började o de kändes ok. Vi kommer dock gå ner i arbetstid båda två, jag till 75% och sambon till 90% för att de inte ska bli så långa o många dagar.
Ja tänk snart blir de 1 års kalas, herregud=) min syster är gravid och ska få i sommar, då kommer ju mina tjejer kännas jätte stora!!
Sunshine81- vad härligt det låter! Har ni redan börjat försöka? Vi har ju fyra nu varav tre kommit med snitt, och jag vill verkligen inte göra fler snitt så nu får det räcka även fast det lockar. Viola är hemma ett tag till dock, augusti -15 tänkte jag mig dagisstart. Jobbar lite hemmifrån så det funkar.
Hej, Ja det ska bli super roligt. Jag fick tillbaka mensen efter henne nu den 1 jan så funkar kroppen som den ska så hade jag äl den 15 ca. Och vi körde på lite då så får se om det tog sig på första nu eller om vi får vänta lite till om kroppen inte är helt i ordning än. Ska bli spännande, borde vara mens denna veckan om det är som det ska, så bara att vänta och se nu :) Hade varit roligt för då blir det nästan 19 mån mellan dom.