BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Jag får nog göra det. För jag kan verkligen inte se att det är bra för henne att skolas in redan i maj och sen igen i aug/sep. Särskilt inte när hon har ett så stort behov av närhet. Tack för råden.
Lussekatten: Barn brukar ju börja sömnstrula i samband med stora förändringar så det är ju mycket möjligt att hon börjar sova ännu sämre vid dagisstart. Kanske det kan vara ett motargument?
Hannis: det argumentet ska jag absolut komma ihåg. Tack. :)
Igår kväll sa jag rakt ut (igen) att jag inte vill att hon ska börja i maj. Då säger han att vi isåfall måste se över om dagarna räcker. För han tror att dom kommer ta slut före september. Eeeh, jag förstår inte hur han tänker för storasyster räckte dagarna plus att vi efter dagisstart har tagit ut varje fredag så jag förstår inte hur lillasysters dagar kan ha försvunnit snabbare. Suck. Jag har även sagt att om han vill så kan jag gå hem på heltid igen (vi jobbar 50% nu) men det vill han inte heller. Känns som att det är nåt helt annat som ligger till grund till den här plötsliga snabba inskolningen.
Usch, känner igen det där. Småbarnsåren sliter verkligen på förhållandet! Hoppas ni orkar kämpa er igenom det.....
Lillkillen vägde 10165 g och var 75,8 cm på tiomånaders förra veckan! Det planar ut, han vägde 7 kg när han var 3 månader
Skolar antagligen in i aug/sept men ingen kris om det blir lite senare. Jag jobbar en dag i veckan nu. Vet inte hur mycket jag kommer jobba sedan.
Lillkillen sover hela natten. Men dottern, som är 4, har kommit in i en period av insomningsproblem sedan några månader tillbaka. Efter att alltid ha somnat vid sju ligger hon nu vaken till 23. Hon får sömnbrist, vi har inga kvällar, hon väcker lillebror, alla ska upp tidigt... Gäsp. Har fått tid hos barnpsykolog nu. Hon är en mycket aktiv tjej iövrigt med oerhört starka viljor
Killen står några sekunder, härmar ord, vinka, bli riktigt busig från att ha varit lugn som en filbunke
Så nu har vi två busar här
Så kul att läsa om er andra! Tänk att våra bebisar börjar bli runt året ja helt otroligt
Nu är lillasyster satt i kö. Det blir inskolning i mitten av augusti. Puh! Men det blev nog hela mitt känsloregister som gjorde att han till slut gav med sig. Han påstod att dagarna inte skulle räcka men det visade sig att han inte hade räknat med de lägsta dagarna då. Så vi har dagar kvar fastän han fick det att låta värre. Men jag tror att när han såg hur viktigt det här är för mig (ilska, gråt och halsbränna bara av att prata om det) så ändrade han sig. Det känns så skönt att slippa gå och oroa mig för det här längre.
Lussekatten, så skönt att han ändrade sig!
Lussekatten- skönt att han förstod. Hoppas ni får ordning på sömnen också så ni blir utvilade, det är svårt nog att fungera som människa när man är trött och att då på det få harmoni i en relation, vara bra förälder och jobba såpass mycket som ni gör. Tänker på er, vet hur det är att vara ofattbart trött (barn två för oss).
Hej alla, kul att läsa om era busungar. Alicia går nu, började ta steg vid 9 mån och nu är det mycket gående med kryper även en del när det ska gå fortare fram, haha. Har 12 tänder . Pratar inte så mycket, mest mamma, pappa, va och sen försöker säga en massa annat o härma oss. Klättrar upp på allt som går, stolar, sängar, mm. En riktig buse.