• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • hannis

Här planerar vi för fullt för 4-årskalas och 1-årskalas och så får storebror vattkoppor. Bara att invänta att nästa får det också alltså och ställa in alla kalas.

Är så trött på vinter och alla sjukdomar nu!!!

• saal

Vattenkoppor är min fasa att få i vår. Barnen lär ju få det lagom efter varandra så det skulle innebära lång vab period och då skulle jag missa alldeles för mkt i skolan. Annars är väll vattenkoppor nått sånt man bara måste ta sig igenom. 

Här har förkylningarna slagit till och nu var det min tur.

• hannis

Hur leker ni med era stora barn? Tycker det är jättesvårt att bygga med tågbana eller lego tex eftersom lillebror såklart vill vara med och då förstör han leken och river allt.

• TreFantastiskaBarn

Nozpa - vad roligt! Så himla fantastiskt, jag blir så glad! Stort grattis! Vad kul med alla tre så nära i ålder. Jag har 5 år mellan tvåan och trean, tyckte ett tag det var lite synd innan jag insåg att det finns ju fördelar med allt :). Men jag har alltid tyckt det verkar mysigt med flera tätt.

• Sommarljus

Lillkillen är elva månader idag och nya grejen är tack - varsågod, dvs ge oss en grej så vi säger tack, sedan ska han ha tillbaka den ochman säger varsågod. Leks flitigt mellan storasyster och lillebror.

Han börjar bli mer intresserad av vår mat än sin egen, förstår verkligen att han äter något annat än vi.

Annars är han ganska torr dagtid nu, har kört ec/potta och tygblöjor ssedan han var 5,5 mån och han går ofta med bara byxor när vi är hemma. Ska bli skönt med vår o sommar så han lättare kan gå så utomhus också :) Hela den grejen har gjort storasyster väldigt delaktig, hon känner in hans signaler o hjälper till. Annars när det gäller lek med stora delar vi rätt ofta om vi kan, tar egentid med varje barn. Kan vi inte det så, läsa bok för stora medan lillen leker, ut och springcykla medan lilla åker vagn, lekplats som passar båda, pyssel med stora när lilla sover...

• nozpa

Ja vilka stora små barn vi har. Här blir det 1 års kalas i helgen. (Om alla är friska, just nu är båda sjuka). Nästa vecka är 1 års kontrollen. Hon säger bara mamma. Annars är det bara massa "hittepå". Men ja, det kommer nog. Stora kunde flera ord vid 1.

Sommarljus: Tack. :) Ja jag mår bara fint! Vecka 7 idag. Känns skumt och man hinner inte med att tänka på att man är gravid ens. Men mår som vanligt. Inget illamående eller ont någonstans. Det är jag mycket tacksam för.
    Är imponerad av att du orkar med ec. Önskar att jag inte varit så lat. :)

TreFantastiska: Ja, vi har velat lite fram och tillbaks hur vi skulle göra. Först ville vi ha alla 3 direkt. Sedan funderade vi på att vänta lite med 3:an. Jag ska börja plugga igen nästa år så då hade vi fått skjuta på det ett bra tag om vi väntade. Sedan hade jag en op planerad så vi skulle vänta tills det var klart. Men hoppla, då var vi visst gravida redan. 2 dagar innan min op. Så nu får jag vänta till vecka 13 innan dom ville göra op.
    Men känns jättemysigt att ha dom tätt. Även om vi kanske inte inser hur mycket jobb vi har framför oss. Men allt går, bara man inser att man inte kan göra allt som man vill. Och vi har ett bra nätverk runt oss som skulle rycka ut på 2 sekunder om vi behövde hjälp. Typ magsjuka i hela huset..

Hannis: Angående det där med att leka med stora. Det är ett bekymmer här hemma också. Lilla vill ju vara med på allt. Och då menar jag PÅ allt. Allt ska rivas, slitas och dras i. Och självklart blir ju stora så frustrerad över att det inte går att läsa en bok utan att klättra upp på köksbordet typ.
    Försöker passa på att leka så mycket som möjligt med stora när lilla sover. Och sover gör hon tack o lov. Men samtidigt vill jag visa att alla får vara med.. Svårt som tusan ibland.

• moster helen

Idag har vi varit på ettårs kontroll (fyller ett den 8/3), var 74 cm och vägde 10895, ca 1.5 kg mer än storasyster vid samma ålder=) !!! men alla läkarbesök i januari vid öroninflammationerna har satt sina spår, hon blev super ledsen bara hon såg läkaren och slutade inte grina förrän vi gick därifrån :(

• Ukj

Hur är era nätter?
    M har börjat vakna vid 23,30 o ska sen ligga vaken till ca 03,30....
    Hon sover bara 1,5 timme runt lunch så jag vet inte vad jag ska göra. Hjälper inte ens med välling.....

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)