• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • tilj75

Tänk så olika det kan vara. Irja har precis lärt sig krypa och har inga tänder alls och säger typ ingenting.

• nozpa

Har en väldigt energirik liten tjej här hemma. Går inte än, bara mot möbler. Men hon kryper rekordsnabbt. Fullt ös på henne varje vaken minut.
    Storasyster var mycket lugnare. (Som jag minns det). Go o glad, sover bra, äter som tusan, men en kort stubin när något inte faller damen i smaken. Eller när någon inte vill dela med sig av sina leksaker (främst storasyster).

• saal
    nozpa skrev 2014-02-05 11:55:31 följande:
    Har en väldigt energirik liten tjej här hemma. Går inte än, bara mot möbler. Men hon kryper rekordsnabbt. Fullt ös på henne varje vaken minut.
    Storasyster var mycket lugnare. (Som jag minns det). Go o glad, sover bra, äter som tusan, men en kort stubin när något inte faller damen i smaken. Eller när någon inte vill dela med sig av sina leksaker (främst storasyster).
    Här är det dåligt tålamod för när man inte delar med sig av sitt ätbara. Här får man inte tugga eller dricka på nått utan att man förser lillebror också för annars blir det livat. 
  • TreFantastiskaBarn

Sa jag det att på kvällen efter 10 månaders kontrollen så vände sig Viola åt båda hållen - för första gången. Sedan dess har det gått tre veckor och Viola har lärt sig att sätta sig och krypa också, det blev mycket på en gång.

Jag har alla barn hemma idag för de är förkylda och så är det släkt här och hjälper oss med vårt husbygge, så till lunchen sitter alla runt bordet. Det är tyst en stund och så hör man 3,5 åringen högt och ljudligt "jag ska få en till lillasyster". Det blir alldeles tyst, släkten börjar typ gratulera ... men det är ju inte sant :). Gullungen berättar att hon önskar sig ett till lillasyskon.

• nozpa
    TreFantastiskaBarn skrev 2014-02-05 14:00:26 följande:
    Sa jag det att på kvällen efter 10 månaders kontrollen så vände sig Viola åt båda hållen - för första gången. Sedan dess har det gått tre veckor och Viola har lärt sig att sätta sig och krypa också, det blev mycket på en gång.

Jag har alla barn hemma idag för de är förkylda och så är det släkt här och hjälper oss med vårt husbygge, så till lunchen sitter alla runt bordet. Det är tyst en stund och så hör man 3,5 åringen högt och ljudligt "jag ska få en till lillasyster". Det blir alldeles tyst, släkten börjar typ gratulera ... men det är ju inte sant :). Gullungen berättar att hon önskar sig ett till lillasyskon.
    Hahaha! Klockrent. :) Undra om hon berättar samma sak på förskolan? :D
  • nozpa
    saal skrev 2014-02-05 13:39:44 följande:
    Här är det dåligt tålamod för när man inte delar med sig av sitt ätbara. Här får man inte tugga eller dricka på nått utan att man förser lillebror också för annars blir det livat. 
    Haha, ja, dom lär sig snabbt! :) Storasyster är väldigt generös med det ätbara här hemma. "Här bebis, "popcorn". :P
  • TreFantastiskaBarn
    nozpa skrev 2014-02-05 14:21:00 följande:
    Hahaha! Klockrent. :) Undra om hon berättar samma sak på förskolan? :D
    Jag som fortfarande är rätt rund om magen, om jag inte höll in magen innan ... :D
  • hannis

Ni som ger blw, hur mycket äter era små?

Elliot äter så otroligt lite. Jag fattar inte hur han överlever. Nästan allt han stoppar i munnen hamnar i haklappen eller kastas på golvet innan det ens kommer till munnen. Äter han för en gångs skull bra så kräks han ofta upp allt igen. Är sjukt trött på matstrul.

• moster helen
    hannis skrev 2014-02-05 18:05:06 följande:

Elliot äter så otroligt lite. Jag fattar inte hur han överlever. Nästan allt han stoppar i munnen hamnar i haklappen eller kastas på golvet innan det ens kommer till munnen. Äter han för en gångs skull bra så kräks han ofta upp allt igen. Är sjukt trött på matstrul.
    jag vet inte om man ska jämföra med min lilla för hon äter väldigt mkt;) Till mellis kan hon äta både en banan och tex ett päron eller en banan och en macka och då hamnar i stort sett allt i munnen. Till lunch/middag beror de lite på vad som serveras..är de gott så hamnar nästan inget på golvet medan om de inte faller henne i smaken kan hon kasta ner mer..svårt o mäta mängden mat men är ofta mer än de 3 åringen äter! kanske runt 1-2 dl mat/grönsaker.

Agnes går 3-4 steg.men full fart runt möbler och om man håller en hand! Även här en med mkt energi. 2 tänder framme och två på gång.
  • nozpa
    hannis skrev 2014-02-05 18:05:06 följande:

Idag åt hon en hel pannkaka till lunch. Inget i haklapp, matstol eller på golvet. Har ett riktigt matvrak.
    Bara att fortsätta och låta honom komma på hur han vill ha det. Vissa barn är inte så stora i maten och är dom inte så hungriga så hamnar ju maten på andra ställen än i munnen. :)
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)