BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Tänk så olika det kan vara. Irja har precis lärt sig krypa och har inga tänder alls och säger typ ingenting.
Har en väldigt energirik liten tjej här hemma. Går inte än, bara mot möbler. Men hon kryper rekordsnabbt. Fullt ös på henne varje vaken minut.
Storasyster var mycket lugnare. (Som jag minns det). Go o glad, sover bra, äter som tusan, men en kort stubin när något inte faller damen i smaken. Eller när någon inte vill dela med sig av sina leksaker (främst storasyster).
Sa jag det att på kvällen efter 10 månaders kontrollen så vände sig Viola åt båda hållen - för första gången. Sedan dess har det gått tre veckor och Viola har lärt sig att sätta sig och krypa också, det blev mycket på en gång.
Jag har alla barn hemma idag för de är förkylda och så är det släkt här och hjälper oss med vårt husbygge, så till lunchen sitter alla runt bordet. Det är tyst en stund och så hör man 3,5 åringen högt och ljudligt "jag ska få en till lillasyster". Det blir alldeles tyst, släkten börjar typ gratulera ... men det är ju inte sant :). Gullungen berättar att hon önskar sig ett till lillasyskon.
Ni som ger blw, hur mycket äter era små?
Elliot äter så otroligt lite. Jag fattar inte hur han överlever. Nästan allt han stoppar i munnen hamnar i haklappen eller kastas på golvet innan det ens kommer till munnen. Äter han för en gångs skull bra så kräks han ofta upp allt igen. Är sjukt trött på matstrul.