BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Herregud - vilken skräck! Vilken tur att det är nere i magen. Hur lyckades hon svälja ner ned, ett batteri låter så gigantiskt (tänker freestylebatteri).
Idag blir Viola 1 år!!! Skulle ha ett lugnt firande som ni blir ännu lugnare för storasyster har fått flunsan.
Vi hade 1-års kalas i lördags. För första gången (?) sen vi fick barn höll jag tidsplanen och var till och med sminkad innan gästerna kom. :)
Det där med sömn är jättesvårt. Vi har ju kämpat med nattsömnen sen lillasyster var 6 månader. Nu först verkar vi ha brutit hennes sömn-mönster från att vakna flera ggr/natt till 1-2 ggr/natt. Det känns helt overkligt att få flera timmars sömn i sträck.
De var ett runt platt batteri, 22 mm i diameter. Vi åkte in igår igen o de låg kvar i magsäcken och var för stort för att kunna passera till tarmen. Blev inlagda på barn avd, dom ville söva henne och plocka ut de. Men de va inte de lättaste för hon är dunderförkyld och då vill inte narkosen så gärna söva...men batteriet måste ut så så fick de bli. Idag på fm så gjorde dom de och de gick bra! över allas förväntningar tror jag. Och nu har vi precis fått åka hem! Hej o hå vilket projekt de blev ;) Är bara glad att de inte fastnade i halsen och att sövningen gick bra!
Moster helen, men vilken grej. Kan bara föreställa mig så rädda ni måste ha blivit. Vad skönt att det slutade bra!!
Att gå ute på gräs är ingen höjdare för vår lilla donna. Hon vägrar. Hon ska bara krypa. :) Inne går det fint. Allt flyter på fint här hemma. Bara jag som är sådär otäckt gravidtrött. Men barnen är helt fantastiska och väldigt lugna och kan till och med roa varandra i kortare perioder. :)
Hade varit skönt att kunna sova lite mitt på dagen bara. Skillnad mot när man väntade första.
Elliot älskar att vara ute och gå. Han kan promenera riktigt långa sträckor och springer gärna nerför vår backe här hemma vilket ger mig gråa hår.
Inomhus är han vidrig. Drar ut allt från skåp och lådor 100 grr/dag. Slänger allt han hittar i toaletten och klättrar på allt. Tur att det är varmt ute så man kan vara ute mycket!
Sover fortfarande max 9 timmar/natt och vaknar runt 5. Önskar så att han kunde sova längre nätter och sova längre på morgonen men det verkar omöjligt.
Grannens pojke är 18 månader och kan sitta stilla på en och samma gräsplätt i flera timmar och bara titta och sover 16 h per dygn. Snacka om att barn är olika...