• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • saal
    Ukj skrev 2013-04-09 11:09:25 följande:
    Usch, min första dag när mannen gick till jobb kunde startat bättre! Hann lämna 3 åringen på dagis, en halvtimme senare ringer dom och säger att han ramlat, ögonbrynet sönderfläkt, in till akuten och klistra och tejpa. Och bebis har börjat äta varannan timme dygnet runt..... Ibland är mammaskapet riktigt tufft och idag är en sån dag!!

Hur ofta ammar era? M är 3,5 veckor nu... Ska väga henne i eftermiddag.
    En till på 3,5v som ammar jämt känns det som. Men gör de innte det vid den åldern för att  öka upp mjölkproduktionen efter deras ökande behov. Tycker dock att sonen häär aldrig blir mätt  just nu. Ska aldeles strax iväg på vägning så får väll svar på de funderingarna då.
  • tilj75

Irja blir fyra veckor idag och har börjat äta och bajsa och äta och bajsa heeeela tiden. Sover kortare tider men vaknar av att hon bajsar och vill äta igen.

• JennySofiMari

Alexander är 8v idag och imorgon är det 2månkontroll på Bvc Varit hos dr på Mvc och även träffat min BM blodtryck 150/100 blodvärde 116 så jag är på G Dr sa att MIT snitt va så fint att det såg ut att vara 4mån gammalt berättade för min BM över min besvikelse över att det blev snitt igen, tydligen är det diskuterbart att få prova att föda vaginalt igen om vi skulle vilja ha ett till eftersom jag "bara" gjort 2 snitt! Det har hag aldrig hört innan, på bb sa de att om jag blir gravid igen så blir det planerat snitt eftersom jag är snittad 2ggr och vaginalt 1gång!

• hannis

Idag vände sig Elliot från mage till rygg flera gånger. Han är 4,5 vecka... Känns inte det sjukt tidigt? :-O

• saal
    hannis skrev 2013-04-09 17:10:52 följande:
    Idag vände sig Elliot från mage till rygg flera gånger. Han är 4,5 vecka... Känns inte det sjukt tidigt? :-O
    Storebror var också sådär galet tidig motoriskt. Han satt tex utan stöd från 4mån och gick utan stöd vid 9mån. Var så man inte ville berätta för andra mammor som var av jämföra typen kommer jag ihåg.

Lillebror 3,5v hade gått upp till 5,2kg och fick klart godkänt. Nästan 1kg har han nu gått upp sen han föddes så inte konstigt det känns som han äter jämt.
  • nozpa
    saal skrev 2013-04-09 19:17:12 följande:
    Storebror var också sådär galet tidig motoriskt. Han satt tex utan stöd från 4mån och gick utan stöd vid 9mån. Var så man inte ville berätta för andra mammor som var av jämföra typen kommer jag ihåg.

Lillebror 3,5v hade gått upp till 5,2kg och fick klart godkänt. Nästan 1kg har han nu gått upp sen han föddes så inte konstigt det känns som han äter jämt.
    Mm så var min första med. Ville heller aldrig säga något till vissa personer. :) Lillasyster är 5½ vecka är snart på g, hon vänder nääästan runt. Mamma påstod att hon vände sig i fredags. Men jag tror inte att det isåfall var meningen då det inte hänt innan eller efter. :P
  • Ukj

M hade gått upp 120g denna vecka, tydligen inte bra enligt BVC. Hur mycket går era upp?

• hannis

Saal och Nozpa:

Skönt att höra att det inte är så ovanligt men oroande om han skulle vara väldigt tidig motoriskt. Inte kul med små bebisar som gör saker över sin förmåga, det kräver ju sjukt mycket passning.

• älskarlivet81

Förra veckan gick hon upp 255 g, veckan innan dess 100 t.ex. Ska iväg på torsdag igen, men bvc sa inget den veckan hon gick upp 100 t.ex. Så vitt jag förstår så är 100-200 g " normalt" för en ammande bebis.

Ukj skrev 2013-04-09 21:06:40 följande:
    M hade gått upp 120g denna vecka, tydligen inte bra enligt BVC. Hur mycket går era upp?

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)