BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Ukj:
Elliot har bara vägts 3 grr efter födseln ännu så länge och då har det sett ut så här:
Födelsevikt: 3380 g
3 dagar: 3450 g
13 dagar: 3820 g
27 dagar: 4460 g
I genomsnitt har han alltså gått upp 280 gram/vecka.
Varit och köpt massa komjölksfria produkter håll nu era tummar på att de funkar och att lille Alex blir en glad pojke
2månadskontroll imorgon
Även här skedde en vändning (igår), men tills jag sett en till så räknar jag det som en slump. Har en motorisk kille som gav mkt oro som liten, han har äntligen lugnat ner sig lagom till 8 års dagen. Nummer tre, hon var tvärtom, lugnet själv. Tog första stegen när hon var 16 månader. Däremot pratade hon tidigt, när hon var 8 månader sa hon fem ord, tre ords meningar innan 1 år så hon kände sig aldrig frustrerad. Ärligt så var det så skönt att slippa paniken som jag hade med nummer två (shit!!!-behövs-ambulans???-vilken tur-att-han-lever), det var anledningen att det blev 5 år mellan tvåan och trean :).
Min Bvc tant sa att i snitt 150g i veckan vill hon att Viola ökar, men det kommer variera mellan 120-180 och det var okej.
Är det här ni håller hus?!
Dagarna går fort och Olivia är redan 5 veckor! Hon växer så det knakar - mkt pga. att vi fortsatt ge tillägg då hon inte alls blir nöjd efter att jag ammat henne på båda brösten (tyvärr). På en vecka gick hon upp 350 gr!
Hungrig tjej.
Jag (tror) att jag har fått upp mitt Hb till en normal nivå, men mängden blod i kroppen verkar öka lååångsamt. Är fortfarande för svag för att gå ut och promenera och kan inte bära något tungt (kan bära Olivia i max 5 min). Men, men - det är vår och det ser ljusare ut för varje dag! Både bokstavligt och bildligt talat!
Hur mår ni andra?
Nu är det andra dagen storebror på 3 år kissat ner flera ombyten kläder, han som varit blöjfri sen i juni
kan det vara att han fått syskon??!!
Varit på 2 månadskontrollen idag och allt är super väger 6390gr och 58cm ska testa mjölkfri kost ett tag och se om de gör honom bättre! Gått upp 350g denna veckan också, men det beror nog på att han ligger konstant vid bröstet