• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • TreFantastiskaBarn

Ukj - det är naturligt. Han kan inte kontrollera så mkt just nu men detta är ngt han kan bestämma över helt själv. Hos oss är det matvägran till och från.

• moster helen

Var på bvc idag och vägde lillan som blir 5v på fredag. Vägde 5880 g och var 58 cm!! Här går de undan,
    drygt 330 g/v =) Har väldigt mkt hormonprickar, istort sett hela huvudet är fullt, tror de är blandat med värmeutslag oxå.

• nozpa
    Tekla Maräng skrev 2013-04-10 17:01:14 följande:

Låter som en naturlig reaktion tycker jag att han göra så. Att vilja vara liten bebis igen och ha blöja som syskonet - då blir man ju extra ompysslad (sett från barnets perspektiv).

Precis. När jag fick syskon så gick jag också tbx till att vara bebis igen. Skulle fylla 4. Så dom lät mig vara som mitt syskon. Efter 2 dagar ville jag inte ha blöja längre.
    Så låt honom få vara bebis ett tag om han vill. Det går över. :) 
  • JennySofiMari
    moster helen skrev 2013-04-10 18:45:17 följande:
    Var på bvc idag och vägde lillan som blir 5v på fredag. Vägde 5880 g och var 58 cm!! Här går de undan, drygt 330 g/v =) Har väldigt mkt hormonprickar, istort sett hela huvudet är fullt, tror de är blandat med värmeutslag oxå.

moster helen skrev 2013-04-10 18:45:17 följande:
    Var på bvc idag och vägde lillan som blir 5v på fredag. Vägde 5880 g och var 58 cm!! Här går de undan, drygt 330 g/v =) Har väldigt mkt hormonprickar, istort sett hela huvudet är fullt, tror de är blandat med värmeutslag oxå.

Oj och jag tycker Alex är stor som är 8v 6390 och 58 lång Har oxå plitor i hela ansiktet men det har alla mina haft i dessa veckorna, ser ut som man dragit dem i asfalten :(
  • moster helen
    JennySofiMari skrev 2013-04-10 19:44:19 följande:

Oj och jag tycker Alex är stor som är 8v 6390 och 58 lång Har oxå plitor i hela ansiktet men det har alla mina haft i dessa veckorna, ser ut som man dragit dem i asfalten :(

Hur mkt vägde han när han föddes?! Hon startade på 4680 så det var liksom rejält från början ;) !
  • KarinCE

Tycker mina bröst inte blir så spräng fulla som jag har för mig att de blev med sonen. Det kommer ju mjölk men jag börjar fundera på om de har minskat.

• hannis

KarinCE:

Inte mina heller. Jag har mycket bättre balans på amningen den här gången och mjölken räcker ju ändå gott och väl eftersom bebisen går upp som han skall.

• Copcorn

KarinCE och Hannis, det är samma här, inte alls lika hårda och ömma överallt, men verkar finnas tillräckligt med mat.

• Ukj

Samma här, jag trodde mjölken sinat men hon är ju nöjd så mjölk finns där.....

• JennySofiMari
    moster helen skrev 2013-04-10 21:18:30 följande:
    Hur mkt vägde han när han föddes?! Hon startade på 4680 så det var liksom rejält från början ;) !

Alexander vägde 3795 och 52 lång vägde 3655 när vi åkte från bb
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)