• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • Tekla Maräng
    hannis skrev 2013-04-12 21:40:28 följande:
    Han klämde på ryggen och hittade två onda (!) punkter som han masserade och tryckte på. Det var allt. Sjukt skumt om det funkar. En behandling till och sen skall skriket vara över sa han. Fortsättning följer...
    Om det inte skulle funka kanske ni ska prova akupunktur. Det har jag hört ska hjälpa i alla fall. Har dock inte provat själv på mina barn (på mig själv har jag, för nackont, och det hjälpte).
  • Tekla Maräng
    moster helen skrev 2013-04-10 18:45:17 följande:

Var på bvc idag och vägde lillan som blir 5v på fredag. Vägde 5880 g och var 58 cm!! Här går de undan,
    drygt 330 g/v =) Har väldigt mkt hormonprickar, istort sett hela huvudet är fullt, tror de är blandat med värmeutslag oxå.

Min lilla har också väldigt mycket röda hormonprickar/värmeutslag. På BVC sa de bara som vanligt att det är normalt och att vissa barn har mkt och kan ha det flera månader (!). Kommer inte ihåg att min stora dotter hade det, men möjligtvis lite grand ett par veckor.
  • TreFantastiskaBarn

Nozpa - vad bra om den funkar lite off-road. Jag köpte den mycket för att ta oss ner till stranden i sommar, orkar inte bära 2 åringen när hon kroknar. (längtar till sol och salta bad... :)) Hannis - tuff med kolik. Hur mkt skriker bebisen? Har aldrig hört talas om kiropraktorbehandling för det, du måste berätta fortsättningen och uppdatera hur det hjälper.

• JennySofiMari

Kiropraktor behandling är väl för vaginalt födda för deras kotor kan ha fått sig en törn på vägen ut? Alex skriker och skriker mest em/kväll sover så sött nätterna :S fattar ingenting, har slutat med komjölk för min egen del hoppas det hjälper blir snart knäpp :(

• JennySofiMari

112 på liv o död sänds från vår förlossnings avd denna veckan, känner sorg eller får en konstig känsla i kroppen när jag ser det! Vill bara gråta när jag ser att det blir kejsarsnitt för paret Får inte bort känslan av ledsamhet över att det blev ett snitt till Är så besviken fast jag vet att när jag hade kämpat i 13h med 240/150 i tryck magnesiumdropp för att inte krampa så kunde jag inget göra, sjukdomen styrde och lilleman behövde komma ut för att han mådde inte bra, ändå finns känslan att jag så gärna ville visa min sambo att jag kunde föda vårt barn (är hans första och mitt tredje, en vaginal och två snitt) Kanske är löjligt av mej men så känner jag, en besvikelse!

• nozpa

Jenny: Jag är också sjukt besviken över mitt snitt. Känns som att jag blev snuvad på hela grejen. Hade jag vetat innan vad jag vet nu så hade jag skippat vändningen av henne samt stressen och oron att hon skulle vända tbx. När man var mitt uppe i värkarbetet så trodde man att hon skulle komma ut den naturliga vägen. Sedan när det bara är det sista kvar så blir det akutsnitt. Usch o blä. Även om det viktigaste såklart är att allt gick bra osv, men förstår din besvikelse.

En fråga till er som inte ammar, eller inte endast ammar iaf. Får ni frågor av folk angående varför ni inte ammar?
    Är så jävla trött på detta. Det var samma sak med första. "Men amning är ju det bästa" "Varför ammar du inte?" "Får hon inte bröstmjölk ens?!" "Dina bröst ser ut att klara amning" Osv osv.. Folk som inte har det minsta med saken att göra frågar alltså ganska så intima frågor. Helt ogenerat vid släktmiddagen så ska alltså mina tuttar upp till samtalsämne.. Blir så arg ju mer jag tänker på det.    

Har ingen större lust att gång på gång behöva gå in på detaljer angående pumpande, att mjöken är slut och att bara för att man har stora tuttar så betyder det inte att man är en mjölkmaskin av högsta kvalité. 
    Bägge gångerna har jag absolut önskat att kunna amma, men det funkar inte, och det blir så frustrerande att då få dessa kommentarer och frågor angående en sak som känns ganska så känslig ändå.
    Denna gång har det förvisso varit mindre stressigt för mig när amningen inte fungerade. Då visste jag ju hur det kunde bli. Men det är lika jobbigt att folk tar såg en sådan frihet. 
    Ville bara spy av mig lite.    

• JennySofiMari

Folk ska alltid tycka och tänka om allt, har man inte de körtlarna till att amma så har man inte, mitt funkar men han ligger ju vid brösten 24/7 och nu har jag fått utesluta komjölk i min kost, han har ju skrikit sen han va 2v och blir 9 snart! Är det inte bättre med ersättning då känner jag för en skrikande bebis och ett jäkla plock med maten gör mej knäpp!!! Åt halstablett och de va f*n mjölkpulver i skiten såg jag sen bläääää Skit i vad folk tycker Nozpa de ska alltid tycka! Förstår hur du med känner det, man känner sig snuvad på alltihopa

• KarinCE

eller folk som pratar om ens figur hur mycket man gått upp och ner och att man är rund i ansiktet. Tror inte att det finns någon som är överviktig som inte vet om det.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)