• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • JennySofiMari

Varit på medicinkliniken idag, proverna börjar så smått gå tillbaka till normalt, inget spår av diabetes men blodtrycks medicinen får jag har kvar lite till. De har skickat prov till Malmö för art se om jag kan utveckla diabetes 1 eftersom jag haft insulin under grav och min pappa och bror har klass 1 diabetes

• nozpa

Jenny: Hoppas på att proverna är negativa. Typ 1 diabetes är ju inget önskvärt. ;/

Varit på bvc idag. 6 veckorskontroll. 4156 tung, 55 lång och klarade "proven". Ligga på mage och sträcka upp huvudet, öppna händerna, svarsleende och "prata".  

• nozpa

Vilken dag. Började hur lugnt som helst. Jag vaknade innan barnen och kunde dricka kaffe i lugn och ro. Sedan var det fullt ös. Och nu har lillasyster precis somnat. Hon har varit vaken i 7 hela timmar i sträck nu i em/kväll. Det har aldrig hänt innan..
    Hon sover nog minst 20 timmar/dygn annars. Ska man få ännu ett sovbarn tros? 

• Ukj

Hur länge är ni vakna vid matning på natten??! M lägger sig vid halvtid, tio och vaknar sen allt mellan 3-6 timmar senare. Ammar då ett bröst, byter blöja och sen nästa bröst vilket tar ca 30 minuter MEN sen ska hon umgås, går inte att lägga ner henne och vi är uppe ca 2,5 timmar..... Känns skit, som idag klockan är 03,35 och hon är piggelin och storebror vaknar alltid runt fem :-/

• tilj75

Ukj, ammar 30-45 min på natten, vaknar mellan två oc fem. Vaknade för andra natten i rad nu halv fem. Ett bröst, blöja om det behövs, andra bröstet. Sen har jag börjat med att bara smyga ner henne liggandes i min säng bredvid mig. Sover bättre på morgonen då, sover natten i sin säng. Brukar annars vakna och sova jättedåligt och vill komma upp igen efter bara någon halvtimme. Igår sov hon från fem till sju på morgonen, får se hur det blir idag. Har redan varit uppe sju gånger till tvillingarna som hostar. Trött.

• tilj75

If you want to give God a laugh, tell him your plans.
    Irja ville inte somna om. Vid sex smög jag upp och gav tvillingarna hostmedicin, slutade med att en låg på mig, en låg på min arm och bebis på andra armen. Nu sitter vi och glor på nån film, alla fyra killarna hostar jättemycket. Jag är trött idag.

• hannis

Otroligt trött jag med. Elliot har de senaste kvällarna haft en lång vakenperiod på kvällen. Somnar runt midnatt och sover till ca 06. Däremellan ammar han 2-3 gånger. Han ligger oftast i sin säng första sovpasset och sen samsover vi resten. Jag ammar bara från ett bröst på natten och byter vanligtvis inte blöja på natten. Gör jag det är han nämligen vaken och pigg 1-2 timmar sen.

Storebror har varit magsjuk och vaknat ca 10 gånger per natt senaste veckan också så nu känner jag mig helt slutkörd. Han är frisk igen men vaknar i alla fall och vill sova hos oss. Han får såklart göra det men han ligger och sparkar och petar på oss hela natten så det blir inte mer sömn för det.

• nozpa
    Ukj skrev 2013-04-18 03:38:31 följande:
    Hur länge är ni vakna vid matning på natten??! M lägger sig vid halvtid, tio och vaknar sen allt mellan 3-6 timmar senare. Ammar då ett bröst, byter blöja och sen nästa bröst vilket tar ca 30 minuter MEN sen ska hon umgås, går inte att lägga ner henne och vi är uppe ca 2,5 timmar..... Känns skit, som idag klockan är 03,35 och hon är piggelin och storebror vaknar alltid runt fem :-/

Vi matar runt 21. Sedan sover hon till ca 06. Tar ungefär 20 minuter för henne att äta och få en ny blöja. Sedan somnar hon om och vaknar mellan 9 och 10.
  • saal

Lillebror somnar normalt i soffan runt 20 och sover till vi går till sängs. Byter då blöja och ammar nattar då honom i sin egna säng vilket totalt tar kanske 40min. Sen vaknar han ca 2.30 och 5.30 och ammar då ett bröst på ca 20 till 30min. Allt som oftast somnar han då om i vår säng och han får sova vidare där medans jag får smyga iväg och natta om storebror vilket tar desto längre tid. storebrors vakna upp tider (som han alltid haft) samanfaller väl strax efter lillebrors som om lillebror tränat på när man ska vakna redan i magen.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)