• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • hannis
    nozpa skrev 2013-04-18 09:29:46 följande:

Vi matar runt 21. Sedan sover hon till ca 06. Tar ungefär 20 minuter för henne att äta och få en ny blöja. Sedan somnar hon om och vaknar mellan 9 och 10.
    Åh herregud vilken lyx! Förstår att folk skaffar många barn om de har såna bebisar! Annars undrar man ju hur folk tänker när man själv håller på att gå under av tröttthet. 
  • nozpa
    hannis skrev 2013-04-18 11:43:04 följande:
    Åh herregud vilken lyx! Förstår att folk skaffar många barn om de har såna bebisar! Annars undrar man ju hur folk tänker när man själv håller på att gå under av tröttthet. 

Storasyster var likadan. Jo, hade kunnat ha 3st små samtidigt. Förutsatt att alla var likadana då. :P
  • saal
    nozpa skrev 2013-04-18 09:29:46 följande:

Vi matar runt 21. Sedan sover hon till ca 06. Tar ungefär 20 minuter för henne att äta och få en ny blöja. Sedan somnar hon om och vaknar mellan 9 och 10.
    När vår stora kunde sova så då skulle vi börja fundera på att skaffa en syskon sa vi. Men det hände ju liksom aldrig och syskon blev det ändå med resonomanget om att får vi en katastrofsovare till så kör vi allt på en gång så vi kan få börja sova sen.
  • moster helen
    Ukj skrev 2013-04-18 03:38:31 följande:
    Hur länge är ni vakna vid matning på natten??! M lägger sig vid halvtid, tio och vaknar sen allt mellan 3-6 timmar senare. Ammar då ett bröst, byter blöja och sen nästa bröst vilket tar ca 30 minuter MEN sen ska hon umgås, går inte att lägga ner henne och vi är uppe ca 2,5 timmar..... Känns skit, som idag klockan är 03,35 och hon är piggelin och storebror vaknar alltid runt fem :-/

Agnes somnar vid 21, vaknar och äter oftast vid 1 tiden och runt 4 sover sen till 6-7 tiden, ammar ca 5-10 minuter och bara på en sida, är samma på dagen. Byter sällan blöja på natten. Sen vaknar storasyster runt 5.
    6 veckorskontroll  idag, 6110 gram och 58 cm =) rund o go tjej!
  • Ukj

Hmmmm, tror jag ska låta bli att byta blöja på natten och hoppas hon somnar snabbare..... Det verkar ju funka för er andra

• TreFantastiskaBarn

Viola sover från 20 till 08. Första timmarna på sin pappa i soffan medan jag nattar 2 åringen och sedan slumrar bredvid. Vid 22/23 tiden ammar hon, vi flyttar till sängen och somnar båda efter ca 5 min amning. Samsover hela natten, Viola ammar 1-3 gånger under natten men ingen av oss vaknar upp ordentligt utan snabbt och effektivt, halv eller helsovandes. Inga blöjbyten och inget gå upp.

• hannis

Igår pumpade jag och mannen gav på flaska för första gången. Det innebar att jag fick sova helt ostört 22-04. Så himla skönt! Bra också att han tar flaskan utan problem. Det gjorde inte storebror i början.

Var på 6-veckorskontroll idag. Elliot fick klart godkänt av läkaren och fick mycket beröm för sin starka nacke. Han väger nu 5225 g och är 57 cm lång.

• Ukj

Idag är första dagen som mitt snitt inte läcker längre, fem veckor idag, fan vad skönt!!! Nu ska det bara läka ihop med :-/

• JennySofiMari

Ukj- fy vad jobbigt, varför blev de så? Mitt är jättefint och dr sa att det ser ej nygjort ut snarare 4månader. Använde du klamrar eller stygn? Jag har fått klamrar båda mina snitt och det första syntes inte alls, nu när det är två så räknar jag med att de kommer synas! Men det är inte många som är där och glor! Alexander är 9.5v och skriker ffarande har varit komjölksfri i över en vecka använder Sempers och miniform droppar och fått akupunktur 2ggr, ska dit måndag och tisdag oxå men det verkar inte hjälpa tyvärr Tack och lov sover han gott och med ro på natten somnar vid 20 och vaknar ca 2ggr och äter, bland kan han vara vaken lite vid 03 men aldrig att han skriker.....

• hannis

JennySofiMari: Du kan inte tänka dig att testa akupunktur då? Ellliot har fått två behandlingar och han är helt skrikfri nu...

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)