BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Ni tycker inte jag ska testa med tillägg?
Hur skulle det hjälpa tror du? Han får ju mat när du ammar?
Jag har mycket mjölk och han går upp med bravader
Många säger att när det gått över till ersättning har det blivit bättre, är väl en annan tyngd på maten???? Usch vet inte vad jag ska göra
Usch vad jobbigt för er med kolik! Agnes skriker inte men bökar runt mkt..har svårt att komma till ro. Sover väldigt lite på dagarna. Nu har hon precis somnat, innan de har hon sovit sammanlagt 30-40 min sen vid 10.30 på fm. jag märker att hon är trött men hon kan inte somna. Är van med storasyster som sov jämt, hon var knappt vaken istället..
Jennysofimari- jag håller med tidigare talare. Först att du är en supermamma som testar och försöker. Och att jag också tycker du ska avvakta några veckor så du inte kommer in på ersättning i onödan, när du har så mkt mjölk. Har din man ändrat sitt beteende än? Tycker det låter som en förstagångs- pappa som inte riktigt tagit till sig, och vågar kanske inte visa sig okunnig inför dig som är rutinerad. Det ger sig med tiden men kanske han behöver en skjuts framåt så det kommer tidigare?!
Tänkte bara titta in och säga att jag lever. Sen maken började jobba så har min tid begränsats en hel del så jag hinner inte riktigt med här.
En fråga: ni som har en karl som hjälper till med barnen samt arbetar kontorstid, hur gör ni med nätter och helger? Som det är nu så tar jag hand om bebisen och han om storasyster (2 år). Mån-fre går vi alla upp 6.00. På helgen vill han att vi ska dela på varsin sovmorgon (dvs bli väckt 8.00). Men jag känner att jag får ju inte sova en enda hel natt (vilket han oftast får så att han kan gå till jobbet) och borde därför få båda sovmornarna. Hur gör ni andra? Jag försöker sova ikapp tis-tor men då är det oftast något inplanerat (BVC, städning etc) som ställer till det.
Vi har inte riktigt fått till det med rutiner kring sovmorgnar ännu. Tanken är att vi skall ha varsin på helgen så småningom men nu har jag varit så otroligt trött att maken har fått ta både storebror morgonen och även ge ett mål med urpumpad bröstmjölk på natten eller morgonen så att jag får sova lite mer.
Hoppas att denna trötthet släpper snart och att båda barnen börjar sova bättre!
Vi är båda hemma fortfarande. Storasyster sover ifrån 19-08. Bebis sover ifrån 20-21 till 06-07. Maken är den som alltid går upp och matar bebis. Hon somnar sedan om och sover till 10. Storasyster brukar vi turas om med att gå upp med. Oftast så vaknar vi bägge 2 då och kliver upp.
Vi har alltid haft en väldans tur med sömnen, så vi har inte haft något problem med hur det ska lösas.
Dom flesta vänner brukar ta antingen en helgmorgon var, eller varannan helg. Men jag tycker att man får se på vilken typ av sömnbehov man har.
Jag är en kvällsmänniska, min man är en morgonmänniska. Hade vi delat upp det så hade jag tagit alla kvällar/nätter och han hade tagit alla mornar. (efter 03-04 ca).
Jag har onekligen skaffat fel make för jag får ta alla kvällar, nätter och morgnar själv.....