• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • JennySofiMari

Alexander är nu 11.5v börjar bli lite bättre med skrikeriet, nu kollar han försöker greppa och skrattar Har fått min mens trots helammning, likadant med de andra två.... MEN har ätit cerazette sen meneden kom för en vecka sen och ist gör att minska blödningen allt eftersom dagarna går så kommer det bara mer, har haft ganska riklig mens innan men inte så här :S

• Lussekatten

Hej på er. Nu var det ett tag sen jag kikade in här. Ska dels försöka läsa ikapp det jag har missat men även bli bättre på att komma hit.

Här rullar allt på i snabb takt. Har börjat hitta rutiner som fungerar och 2-års trotsen hos storasyster verkar ha lugnat ner sig nu. BVC tycker att jag ska kontakta deras psykolog eftersom jag fick rätt så dåligt resultat på frågorna om hur jag mår, men jag vet inte hur jag ska göra. Nån här som har kommit i kontakt med BVC:s psykolog pga hur man mår efter förlossningen? Ger det något?

• tilj75

Brukar man bli kallad till efterbesök eller måste man boka det själv? Sitter och funderar...

• nozpa
    tilj75 skrev 2013-05-06 12:08:02 följande:
    Brukar man bli kallad till efterbesök eller måste man boka det själv? Sitter och funderar...

Man bokar själv. :) Jag missade det helt med första. Så sedan när jag kom på det och ringde var det försent. Här var det inom 12 veckor.
    Denna gång med mitt snitt så har jag faktiskt bokat in ett efterbesök. Men det är endast för att jag vill ha min journal. Verkar ju aldrig komma hem. 
  • saal
    tilj75 skrev 2013-05-06 12:08:02 följande:
    Efterkontroll på MVC fick jag boka själv. Sa hon redan innan förlosningen att den tiden fick jag se till  att boka själv. Hon mena att de hade ett ganska vitt spann på när man gjorde efterkontrollen då de försökte se till varje individs behov.. Men det kan ju vara så att de gör på annat sätt i andra delar av landet.
  • hannis

Här har lillen lugnat sig betydligt. Som över en natt blev han mycket nöjdare. Kan ligga i babygymet själv en stund medan jag hjälper storebror eller lagar matcoch sover själv i vagnen i flera timmar på dagtid. Så skönt! Dessutom har han slutat vara vaken så mycket på nätterna och i stället äter han bara 2 grr och somnar sen om igen. Vaknar för dagen kl 6 och somnar runt 21.

Känns som utvecklingssprång nr 2 är över!

• nozpa

Här är det magsjuka i huset. Bägge barnen är dåliga. Hoppas, hoppas att jag och pappan klarar oss. Urk alltså.. ;/

• Copcorn

Nozpa, här har vi också fått något sånt skit :/ Stora dottern kräktes över frukostbordet i morse och även lillebror har kräkts, men där hoppas jag på att det bara var lite mer än vanligt bebiskräk...

• Copcorn

Tilj, det trodde jag också! Vet dock inte om det var någon magsjuka, har inte hänt något mer. Jag hoppas lite på att det var det hastigt druckna kalla vattnet som var orsaken...

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)