• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • saal

noza sparkar lite på dig samtidigt som jag tar mig själv i örat. Har också fastnat på andra saker än jag borde få gjort.

ukj när det gäller nappar och nappbarn har jag lärt mig en sak köp MÅNGA. De kan liksom försvinna och då är det är bra med reserv när man letar. Hos oss trillade de tex ner bakom vår dubbelsäng och man var ju inte så sugen på att dra fram den för att komma åt en napp mitt i natten. Hade altid reserv på alla möjliga ställen som i skötväskan, jackfickan och vid sängen. Jag koka våra (tog alla samtidigt) när favoriten blev smutsig eller man viste de varit i kräksjukemiljöeer. Bytte när de gick sönder.

• nozpa
    Ukj skrev 2013-04-30 12:15:20 följande:
    Jag har säkert skrivit tidigare att jag verkligen hatar napp men efter 4dygn av ingen sömn fick jag kapitulera och panikköpte igår en och "peppar, peppar" så har hon lugnat sig..... Ni som använder napp, hur ofta byter ni den? Steriliserar den? Ska man ha flera, byta märke för att rädda betet? Ge mig gärna tips som jag måste tänka på.....

Vi använder mam till stora tjejen. Har nog 30-40 nappar lite här och där. När hon var mindre hade vi bättre koll. Kokade dom då och då (när vi kokade flaskorna typ). Men ha många! Ha dom överallt så du lätt hittar dom. Är ni ute se till att ha med 1-2 extra. Lätt att dom hamnar på gatan.
    Vi byter ut eftersom. När dom ramlar på golvet i affären, på marken o dyl. 
    Vi frågade tandläkaren angående det här med napp. Upp till 3 års ålder var väl inget som direkt påverkade bettet. Men det kan nog vara individuellt. Har sett 2 åringar med "nappbett" och 4 åringar som inte har det. 
    Tror inte det är så lätt att byta märke när dom väl hittat den dom gillar heller.    
  • hannis

Usch vad jobbigt det är med 2 barn ibland.

Lillebror sover max 5 minuter åt gången om man lägger ifrån sig honom. Han vill bara vara i famnen och då blir jag helt låst. Sjal/sele funkar inte hela tiden. Och storebror gör allt för att få uppmärksamhet. Bus, bus, bus! Och jag är helt slut av sömnbrist och har noll tålamod och är inte alls så tolerant och pedagogisk som jag borde vara.

Ute blåser det och är kallt. Lillebror kan inte ligga i vagnen för då vaknar han och skriker. Sele funkar ok ute men är jobbigt när det blåser så här tycker jag. Svårt att skydda den lille som nästan inte får luft i blåsten. Och så är jag ensam hela dagarna till kl 20.00.

Blä vad jag klagar idag!

• moster helen
    hannis skrev 2013-04-30 14:26:37 följande:

Lillebror sover max 5 minuter åt gången om man lägger ifrån sig honom. Han vill bara vara i famnen och då blir jag helt låst. Sjal/sele funkar inte hela tiden. Och storebror gör allt för att få uppmärksamhet. Bus, bus, bus! Och jag är helt slut av sömnbrist och har noll tålamod och är inte alls så tolerant och pedagogisk som jag borde vara.

Ute blåser det och är kallt. Lillebror kan inte ligga i vagnen för då vaknar han och skriker. Sele funkar ok ute men är jobbigt när det blåser så här tycker jag. Svårt att skydda den lille som nästan inte får luft i blåsten. Och så är jag ensam hela dagarna till kl 20.00.

Blä vad jag klagar idag!

Känner lite som dig. Agnes sover bara super korta stunder..tror hon fått kolik också...skriker på kvällarna och idag även på dagen. Svårt att somna och sover bara några minuter åt gången. Testat minifom, men vet inte om jag måste sluta med mjölkprodukter. Storasyster har inget tålamod idag och de är inte väder för utelek så nu är mitt tålamod snart slut med :(
  • nozpa
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-05-01 19:00:01 följande:
    Det vart bara två sötnosar igår men allt gick bra, Eskil och Gösta ska dom heta ( kattungar).

Är det vanliga huskatter eller raskatter? Diggar Eskil!
  • KarinCE
    hannis skrev 2013-04-30 14:26:37 följande:

Blä vad jag klagar idag!
    vi har en babysitter som det är fullt liggläge på. Då kan jag titta på TV samtidigt som jag gungar den med foten. Sen behöver jag bara gunga tills hon somnar men det där är ju så olika. Kanske är något att pröva om du inte redan gjort det. Kan ju blir lite jobbigt att hålla i dem precis hela tiden.

Tänkte även köpa vyssan lull tassar eller vad det heter. Är det bara Brio som säljer sådana eller?
  • hannis

KarinCE: Jag har också en sån och det funkar absolut inte när han är ledsen. Det enda som funkar är att bära och gå omkring. Stannar man upp eller sätter sig en stund blir det panikskrik...

Vi har vyssanlull från Brio på sängen. Helt värdelöst om du frågar mig men du kanske har ett nöjdare barn?

• TreFantastiskaBarn

Nozpa- mamman är hälften Maine coon och hälften okänd, , har även hennes syrra, nu blev det fader okänd igen. Vad har du för katt? Eskil var mitt favvonamn om Viola varit pojke, Gösta är familjens "skojnamn" för vi tycker det är så fult eller tyckte kanske, för vi började gilla det :). dom är såååå söta.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)