BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
noza sparkar lite på dig samtidigt som jag tar mig själv i örat. Har också fastnat på andra saker än jag borde få gjort.
ukj när det gäller nappar och nappbarn har jag lärt mig en sak köp MÅNGA. De kan liksom försvinna och då är det är bra med reserv när man letar. Hos oss trillade de tex ner bakom vår dubbelsäng och man var ju inte så sugen på att dra fram den för att komma åt en napp mitt i natten. Hade altid reserv på alla möjliga ställen som i skötväskan, jackfickan och vid sängen. Jag koka våra (tog alla samtidigt) när favoriten blev smutsig eller man viste de varit i kräksjukemiljöeer. Bytte när de gick sönder.
Usch vad jobbigt det är med 2 barn ibland.
Lillebror sover max 5 minuter åt gången om man lägger ifrån sig honom. Han vill bara vara i famnen och då blir jag helt låst. Sjal/sele funkar inte hela tiden. Och storebror gör allt för att få uppmärksamhet. Bus, bus, bus! Och jag är helt slut av sömnbrist och har noll tålamod och är inte alls så tolerant och pedagogisk som jag borde vara.
Ute blåser det och är kallt. Lillebror kan inte ligga i vagnen för då vaknar han och skriker. Sele funkar ok ute men är jobbigt när det blåser så här tycker jag. Svårt att skydda den lille som nästan inte får luft i blåsten. Och så är jag ensam hela dagarna till kl 20.00.
Blä vad jag klagar idag!
Det vart bara två sötnosar igår men allt gick bra, Eskil och Gösta ska dom heta ( kattungar).
KarinCE: Jag har också en sån och det funkar absolut inte när han är ledsen. Det enda som funkar är att bära och gå omkring. Stannar man upp eller sätter sig en stund blir det panikskrik...
Vi har vyssanlull från Brio på sängen. Helt värdelöst om du frågar mig men du kanske har ett nöjdare barn?
Nozpa- mamman är hälften Maine coon och hälften okänd, , har även hennes syrra, nu blev det fader okänd igen. Vad har du för katt? Eskil var mitt favvonamn om Viola varit pojke, Gösta är familjens "skojnamn" för vi tycker det är så fult eller tyckte kanske, för vi började gilla det :). dom är såååå söta.
Tack alla som hjälpte mig med frågor om flaskmatning! Börjar få lite rutin på det nu och trivs mkt bättre med att delamma!