• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • hannis

Vi döper inte heller våra barn eftersom vi inte är religiösa och inte ens medlemmar i kyrkan. Vi har namngivningskalas i stället så presenter får de ändå.

• nozpa
    hannis skrev 2013-05-20 18:24:08 följande:
    Vi döper inte heller våra barn eftersom vi inte är religiösa och inte ens medlemmar i kyrkan. Vi har namngivningskalas i stället så presenter får de ändå.

Vi är inte heller religiösa ett dugg. Har sagt i 2 år att jag ska gå ur kyrkan, men har inte orkat ringa o be dom skicka pappret ännu.
    Vi kommer inte ha namngivningskalas heller.(Funderade på det, men jag orkar inte) Hon får presenter ändå! :)

Som när det var dags för konfirmation, då funderade jag på att döpa mig och konfirmera mig. Pappa sa då att jag får lika många paket även om jag inte gör det, just för att inte endast göra det av den anledningen. Så jag skippade det och fick presenter ändå.

• Lussekatten

Vi döpte inte storasyster och kommer inte heller göra det med lillasyster. Det jag däremot har reflekterat över är varför man kallar det för namnkalas. Man kan giftas och begravas borgerligt men inte döpas. Ett namnkalas borde väl då kunna likställas som ett borgerligt dop, eller?

• älskarlivet81
    Lussekatten skrev 2013-05-20 20:21:53 följande:
    Vi döpte inte storasyster och kommer inte heller göra det med lillasyster. Det jag däremot har reflekterat över är varför man kallar det för namnkalas. Man kan giftas och begravas borgerligt men inte döpas. Ett namnkalas borde väl då kunna likställas som ett borgerligt dop, eller?
    Fast att kalla det borgerligt dop går ju inte riktigt.. Dopet handlar ju inte om att barnet får sitt namn.
  • älskarlivet81
    JennySofiMari skrev 2013-05-20 21:28:08 följande:
    Går man ur svenska kyrkan får man låna 50.000kr extra på banken om man letar hus haha helt sjuk
    Vad då "får"? Beror väl på vilka inkomster man har?
  • nozpa
    älskarlivet81 skrev 2013-05-20 21:31:40 följande:
    Vad då "får"? Beror väl på vilka inkomster man har?

Ja, det lät lite konstigt.
  • moster helen

Vi har inte döpt våran äldsta dotter och kommer inte göra det med lillan heller. De blir kalas där vi firar både deras namn och att dom är födda helt enkelt!

• tilj75

Hemkomna från Finland igen :)
    Vi har inte döpt några av barnen, vill att de ska ha friheten att välja själva sen.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)