BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Jag har också jättesvårt att skriva från telefonen och sitter sällan vid datorn. Jag tror dock jag har skrivit att Julia, vårt tredje barn, föddes 30/3.
Amningen går bra och hon växer ordentligt - hade gått upp ett helt kilo när vi var på BVC i veckan! Hon skriker en del när hon är missnöjd, men det är inte kolik-artat, Gud vad jag lider med er som har bebisar som skriker hela kvällen!! (eller hela tiden).
Nån skrev om kokat vatten i termos. Jag vet att jag hört om de som haft två termosar - en med kokat vatten och en med kallt, så man kan blanda till rätt temperatur när det är dags.
De första dagarna hade vi stora problem när vi lämnade de stora killarna på dagis. De var ledsna och det var hjärtskärande, och man känner sig så hemsk som tvingar dem dit när jag ändå var hemma (men vi bestämde att det får inte vara okej att gå hela vägen dit och sen ändra sig och vända hem, för då kommer de vilja det var och varannan dag, tyvärr). MEN det har verkligen vänt, nu går det rätt bra nästan varje dag! Och stora killen (4,5 år) vill inte gå hem när jag hämtar, så han är varken nöjd på morgon eller eftermiddag
De är dock lediga varje torsdag och hemma med mig då.
Nej, nu måste lillan äta igen.
Sommarljus, när jag gett ersättning har jag inte kokat vattnet. Jag har haft lagom varmt med mig i termos när vi åkt iväg. Hemma hade jag en vattenkokare som man kan ställa in temperatur så det blev lagom på en gång. Brått, skriver mer sen....
Dagen har gått och går över förväntan. Nästan enklare att vara själv med barnen än att vara 2. Känns som att man har så mycket bättre koll.
Just nu sover bägge och jag bakar kladdkaka.
Tack för er hjälp kring ersättning!! Håller på att trappa ned amningen nu. Ja vi får prova oss fram till vad som funkar bäst med termosar, tetror och allt
Jag förstår dig EmelieJ, liknande situation här. Beslutet att gå över till ersättning känns både sorgligt och skönt, känner mig lättad över att ha bestämt mig, att det antagligen kommer funka bäst för oss som familj. Kommer att försöka ha kvar morgon-amningen så länge det går.
Kollade mig precis i spegeln, det blir ju definitivt ingen strand i sommar. Jag är ett hängbukssvin med hängpats och bristningar ..... Men nu har jag min familj och det är definitivt värt det
Alexander 10v vikt 6900 :) mammas heffa
Blir ingen strand här heller fast jag gått ner 6kg mot vad jag vägde innan jag blev gravid så hänger både pattar och magARNA haha men va fan jag får väl stå i vassen och äta glass vem bryr sig när jag har 3 underbara barn!
Min mage ser inte heller förtjusande ut. Tuttarna är som innan fast beror nog på utebliven amning kanske? Men magen ser inget rolig ut alls. Vet inte när jag ska våga börja träna den heller. Läser så olika besked överallt. Någon som vet vad som gäller efter snitt? Hur är det med ev delade magmuskler, kan det bli efteråt?
Hänger nog också i vassen med en glass eller två i sommar. Alternativt så hoppas vi på en sommar i regnetstecken! :D