BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nozpa: Mina bröst ser faktiskt ut som innan trots amning så jag tror mer på ärftliga faktorer faktiskt.
Idag har jag en jobbig dag framför mig. Maken måste jobba sent ikväll så jag måste natta båda barnen själv. I vanliga fall kommer han hem till 19.30 så att en av oss kan natta storebror och sen andra ta hand om lillebror men idag blir jag alltså själv. Och lillebror är inte direkt typen som ligger lugnt och ammar på kvällen. Det är konstant gnäll! Dessutom har jag ju 3 hundar som måste rastas någon gång under kvällen.
Sänd mig en tanke i kväll är ni snälla!
Hannis - ska tänka på dig. Har också hund och det är lite svårt att få ihop allt ibland. Speciellt på kvällen. Är så trött idag. 2 åringen får panik och blir helt hysterisk om hon ser, eller tror sig se, spindlar eller flugor. Vi bor på landet, finns rätt många från början plus alla inbillade. Inatt drömde hon att det var spindlar på min kudde och har varit helt hysterisk. Väckte självklart bebis också. Trött mamma! Någon som har tips?
Undrar också när magen kan börja tränas efter snitt, har helt glömt vad som sägs. Får satsa på strand- Klänningar i sommar tror jag.
Hur är det för er som haft foglossning nu då? jag kan inte sitta på golvet utan att få ont sen på kvällen.
Har utökat promenaderna så nu är jag uppe i 2 km utan att få ont men då kan jag ju inte få för mig att städa huset samma dag =)
KarinCE:
Jag är helt smärtfri. Går 5-10 km varje dag och lever som vanligt.
Jag gick ju som sagt till en kiropraktor med lillkillen och han påstod att foglossning inte ska göra ont. Gör det ont så har man en obalans i bäcken eller rygg och det hade jag. Mitt ena ben var 3 cm längre än det andra och hela min kropp jättesned. Han behandlade mig en gång och sen var den lilla smärtan som jag hade kvar borta. Hade jag kommit under graviditeten hade jag inte behövt haft ont alls påstod han...
Eftersom barn är känsliga för infektioner är det viktigt att vara noga med hygienen när du gör i ordning ersättningen. Tvätta därför alltid händerna innan du börjar. Det är också viktigt att använda rena flaskor och nappar och att de diskas noggrant, men de måste inte steriliseras.
Blanda inte ut ersättningen med vatten från varmvattenkranen, eftersom det bland annat kan innehålla koppar från ledningarna. Använd i stället kallvattnet och spola tills vattnet är kallt. Värm sedan vattnet och blanda ersättningen enligt instruktionen på förpackningen. På förpackningen står det också hur länge färdigblandad ersättning håller. Släng ersättning som blir över efter att barnet har ätit.
På landstingens webbplats www.1177.se finns fler praktiska råd om hur du ger ersättning."
Slv.