• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • moster helen
    saal skrev 2013-04-27 07:05:45 följande:
    En till som firade 6v dag igår. Storebror var en sån som skulle vara nära hela tiden och gärna sova med tutten i munnen. Lillebror är inte alls så även om tycker det är mysigt att få vara nära. Lillebror ligger mer tid på skötbordet. Helt otroligt hur mkt han kan bajsa. 

Här är det tvärtom, Agnes brukar bajsa var 3-4 dag, men igår när de kom var de en vecka sen sist ;)
  • Ukj

Igår var M igång mellan 15- 01,30 dvs 9 timmar och inget vi gjorde hjälpte. Jag tror jag övermatade henne så hon fick ont i magen. Tillslut fick vi ta in vagnen och köra runt henne tills hon somnade. Hur orkar dom vara vakna så länge??!!

Jag kommer inte ihåg hur det var med storebror men M skriker aldrig på natten när hon vill ha mat, hon ligger bara och ålar sig och grymtar. Jag börjar fundera på om jag plockar upp henne för tidigt (varannan timme) för att jag vaknar lätt. Skriker era efter mat eller när tar ni upp dom? Funderar skarpt på att flytta henne till eget rum och mata var fjärde timme om hon inte skriker innan.......

• hannis

Ukj: Elliot behöver aldrig skrika utan jag tar upp och ammar så fort han gnyr. Han brukar somna vid 21.30 och sen vakna ca 00.30, 03.30 och sen vakna för dagen runt 06. De sista timmarna samsover vi så då behöver jag inte vakna utan ammar i sömnen.

• karro86

Hejhej, vet inte när jag skrev senast men kan ju skylla på att jag har fullt upp här hemma med tre stycken små ungar
    4-åringen och 2 1/2-åringen går på dagis mån-tors kl 9-15.
    Lillskruttan är 5 v och är fantastisk
    Hon är inne i växarperiod helt klart men somnar ändå en stund emellan eller kan ligga i babysittern utan att vara allt för bekymrad.

Aporopå mammamage så drog jag ner den där appen så nu ska ha här tränas upp tre graviditeters magmuskel bortfall. Plus att jag har börjat gå ut och gå längre promenader för att få orken att ha tre barn!

Sen en sista grej! Vilket väder! Gör ju vem som helst lycklig med 13 grader, sol och fågelkvitter!

• Ukj

Jag har aldrig förstått när ni säger amma i sömnen... Själv måste jag sova med BH, när jag ammar så kommer det massa mjölk och hon kan oftast inte svälja allt så det rinner på haka etc. Sen behöver hon rapas och ibland kommer det en liten spya. Det blir ju hur kladdigt och snuskigt i sängen som helst!! Kladdar och kräks inte era barn och behöver dom inte rapas?

• TreFantastiskaBarn

Ukj - viola och jag sover oftast mage mot mage, men med olika täcken. Mitt bröst är hennes kudde :). Några gånger per natt grymtar och knorrar hon, då "pluggar" jag in och hon somnar (och jag) oftast om med en gång. Hon äter 0-1 skrovmål per natt, men några kolla- att-mjölken-funkar tillfällen. Inget kladd eller kräks, men ofta läckande blöjor, har en mindre men tjock filt under oss som jag lätt kan tvätta utan att behöva byta alla lakan. Tilj75- bra ide, har en sån över hennes säng men hon sover med oss. Ska sätta den i dörren istället.

• hannis

Ukj: jag sover också med bh och amningsinlägg och det läcker massor om jag inte har inläggen. Jag sover på en handduk och det som rinner ut hamnar på handduken som byts på morgonen.

Elliot behöver inte rapas så ofta och spyr han så hamnar ju det också på handduken. Sömnen är så viktig för mig att liggamning är en nödvändighet. Jag lägger honom tillrätta och öppnar bh:n i sömnen, är knappt medveten på morgonen om hur och när jag har ammat.

• älskarlivet81

Nej, vår dotter sover när hon sover och äter när hon äter.

På natten sover hon ofta första passet i sin vagga och efter första amningen brukar vi flytta henne till vår säng. Jag halvsitter när jag ammar på natten och slumrar under tiden.

Ukj skrev 2013-04-27 14:37:53 följande:
    Styr ni era barns sömn?

• hannis

Vi styr inte heller. Den senaste veckan har Elliot haft dagar då han varit vaken nästan hela dagen och då sover han precis hela dagen efter sen. Det verkar dock inte spela någon roll om han har haft en vakendag eller en sovdag, han sover likadant på nätterna ändå.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)