• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • tilj75

Trefantastiskq, kan hon inte få en sänghimmel, en sån från Ikea som är i typ myggnät. Fanns förut iaf. Det har dottern för hon trodde det skulle ramla spindlar från taket. Myggnät som draperi till hennes dörr?

• Sommarljus

Gick också med kryckor, två dagar innan förlossningen lättade det lite, för att sedan kunna slippa kryckorna direkt efter förlossningen! Får dock "gång-träna" fortfarande en månad efteråt, känner av litegrand om jag rört mig för mkt tex. Klarar att promenera 1-1,5 km ungefär, i maklig takt. Framsteg tycker jag! Med kryckorna kom jag på slutet knappt femtio meter innan jag "dog"

Så jag mår mkt bättre tycker jag själv, stor kontrast också att ha båda händer fria igen!

• Ukj

6 veckor idag och hur orolig som helst. Hänger i bröstet HELA tiden, vaknar direkt man lägger henne själv? Känns igen? Normalt?

• nozpa
    Ukj skrev 2013-04-26 20:21:22 följande:
    6 veckor idag och hur orolig som helst. Hänger i bröstet HELA tiden, vaknar direkt man lägger henne själv? Känns igen? Normalt?

Känns inte igen. Men fullt normalt skulle jag tro. :)
  • tilj75

Ukj, samma här, bär i sjalen på dagarna och sover bredvid eller på mig på nätterna igen.

• hannis

Ukj: Elliot är 7 veckor men är också väldigt orolig, ammar mycket och vill vara i famnen. Gissar på utvecklingssprånget som skall komma nu runt 7-9 veckor.

• EmelieJ

Matilda är 5v idag och hon är oxå orolig, kommer inte till ro och vill vara i famnen hela tiden. Måste sitta/gå runt med henne i famnen ca 20min så hon somnar in ordentligt för att kunna lägga ner henne, men oftast vaknar hon efter några minuter ändå. :/
  • EmelieJ
    nozpa skrev 2013-04-25 19:54:29 följande:
    Nopp man behöver inte koka vattnet om man har kommunalt vatten. Behövdes inte 2011 heller. Det räcker att värma till lagom temp. Om man gör det i Micro eller vattenkokare eller i en gryta på spisen spelar ingen roll.

" Att blanda modersmjölksersättningEftersom barn är känsliga för infektioner är det viktigt att vara noga med hygienen när du gör i ordning ersättningen. Tvätta därför alltid händerna innan du börjar. Det är också viktigt att använda rena flaskor och nappar och att de diskas noggrant, men de måste inte steriliseras.  Blanda inte ut ersättningen med vatten från varmvattenkranen, eftersom det bland annat kan innehålla koppar från ledningarna. Använd i stället kallvattnet och spola tills vattnet är kallt. Värm sedan vattnet och blanda ersättningen enligt instruktionen på förpackningen. På förpackningen står det också hur länge färdigblandad ersättning håller. Släng ersättning som blir över efter att barnet har ätit. På landstingens webbplats www.1177.se finns fler praktiska råd om hur du ger ersättning."

Slv.   

Tack för infon! Har börjat köra i mikron nu, himla smidigt!

Ni som ger ersättning, hur mkt äter era små?
  • moster helen

Agnes är orolig oxå..inte så att hon vill amma hela tiden men kan inte komma till ro. Spelar ingen roll om hon ligger i famnen, åker bil, vagn vad som helst! Började ge minifom droppar i förrgår och har märkt en lite förbättring, tror hon bökar runt pga magen.
  • saal
    En till som firade 6v dag igår. Storebror var en sån som skulle vara nära hela tiden och gärna sova med tutten i munnen. Lillebror är inte alls så även om tycker det är mysigt att få vara nära. Lillebror ligger mer tid på skötbordet. Helt otroligt hur mkt han kan bajsa. 
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)