• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • hannis

nozpa: Jag har långärmad body och byxor på min men vi har inte så varmt. Bara runt 20 grader.

Når det blir varmare tänker jag ha blöja och kortärmad body.

• älskarlivet81

Vi har ofta kortärmad body och kompletterar med långärmad tröja eller så har vi långärmad body om det inte är så varmt. Igår hade hon kortärmad klänning men att ha tights blev för varmt..

• Lussekatten

Här kör vi bara en body, gärna kortärmad. Men då har vi också +35 på altanen när det är som värst. Sommaren 2011 hade vi också en liten och då körde jag ofta en t-shirt och blöjtrosor.

• Lussekatten

Glömde säga att vi kör också små onepiece med kort ärm och korta ben. Det kanske är kortärmade pyamasar men vi har dom även på dagen just för att hon blir mer klädd då. (Om vi tex ska ut eller få besök)

• nozpa

Ja men då låter det som att det är så man får klä dom. Känns bara som att det blir så klibbigt varmt med body. Dom känns ju så tjocka i materialet. Ska se om jag kan hitta t-shirts till henne.

Just nu har båda barnen feber, 2 åringen har 40 grader och fullt med nässelutslag. Lillasyster har 38 så jag ringde barnakuten. Men dom tyckte att vi skulle avvakta o se om febern stiger. Så nu hoppas vi på att det vänder och att dom blir pigga snart.  

• Lussekatten

Jag har hittat några tunna bodies som är så tunna att jag tror att knapparna ska lossna när jag ska öppna/stänga. Jo, jag försöker även ha klänning på tjejen när det är varmt.

Trist med feber på barnen. Hoppas det snart gör över.

• Ukj

Att amma med 39 graders feber gör ont. Va sugen jag är på att gå upp var tredje timme i natt!!!

• älskarlivet81
    hannis skrev 2013-05-19 19:58:37 följande:
    Var i landet bor ni som har det så varmt?
    Jag bor i Skåne! Här har vi haft framme poolen i trädgården och vattenspridaren för att svalka av äldre dottern!
  • nozpa
    hannis skrev 2013-05-19 19:58:37 följande:
    Var i landet bor ni som har det så varmt?

Västkusten. Idag har det dock regnat men det är sommarvärme här nu. Hade 28 grader i skuggan både i fredags o lördags. Det gick från vår till sommar på en vecka.
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)