BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
2mån läkarkoll på BVC idag och 6,2kg tung. Jag fick inte heller fylla i något hur mår du papper. Med storebror fick jag ett sånt att fylla i som lite i all hast och så skulle svaren diskuteras igenom nästa besök men det gjordes aldrig. Tycker det känns lite slarvigt. Nu känner jag dock inte att jag har några sådana problem utan tvärt om det känns mkt bättre denna gång än med storebror. Det jag kan sakna denna gången när man fått ett stort barn är att man aldrig fått den där så liten och söt han är uppmärksamheten. Vet inte varför jag saknar just det men det liksom slog mig när jag satt i väntrummet på bvc där det var 2mån och 5års kontrolls dag och flera mammor undrar hur gamalt mitt barn är i tron om att deras barn är så mkt ynggre.
Till er som funderar på om det är värt att gå och prata med någon vid förlossnings nedstämdhet så tycker jag det kan vara värt ett försök. Även om man behöver sömn så kan det ibland vara skönt att få säga det man tänker högt till någon som lyssnar och kan bekräfta att det är okej att tänka/känna så.
Vägning och mätning av lillen idag. Gud vad fort de växer!
60 cm och 6070 gram redan. Jösses vad mycket som har hänt på 2 månader! :-O
Elliot är supercharmig. Ler mot alla han träffar, jollrar och griper leksakerna i babygymet.
Vi hade också 2-mån koll, fast igår. Lillebror var 58 cm lång och 5110 kg tung. Han är också übercharmig, snackar och fyrar av leenden som man smälter av och vevar till babygymets leksaker :)
Min plutta vägde bara 4580 på 2 månaders vägningen, ungefär vad ett av mina andra barn hade i födelsevikt. Där känner jag igen vad du skriver Saal, alla var så fascinerade av att min son var så stor. Jag var stolt men saknade den där känslan av att alla beundrar ens nyfödda.
Jag som gick om pratade med bvc psykolog efter min första förlossning rekommenderar det. Kommer inte ihåg vad vi pratade om (9,5 år sen) men jag mådde bättre av det. Sedan så är för lite sömn förödande för hur man mår. Har även där haft jobbiga erfarenheter, min tvåa sov bara sju timmar per dygn som liten (ettan sov 17 timmar, trean ngt liknande och fyran nu ännu mer ) uppdelat på tre pass. Men vi åkte till slut hem till min mamma i några dagar och hon tog nätterna åt oss plus egentligen allt runt om dygnets alla timmar. Vi fick sova ikapp, med amnings- pauser. Har ni den möjligheten? Det gav oss energin att orka lite bättre.
Hej 3mån kontroll och vaccinationerna tagna 7380 och 61lång Ringde en kiropraktor om han kolik och ska dit på tisdag, fick rådet att ge 1ml?2 ekologisk Linfröolja och i 2d peppar peppar har han sovit på dagarna inte gnällt särskilt förutom normalt vid bajs och mat Han skrattar och har upptäckt sina händer :) Lagt bud på hus oxå får se vad som händer, just nu är jag sååååå nöjd med att vara hemma i detta vädret :) Gått ner 9kg från startvikt men har ändå 15 kvar Dop på söndag för Alexander Sven Erker :)
Två månaders kontroll klar. 4880g och 61 cm. Pigg och glad men såååååååå svår att lägga på kvällarna. Får gunga i timmar och så fort vi lägger henne själv så vaknar hon
sover dock 4-5 timmar på raken när hon väl somnat.
Kan hon inte sova mellan er? Det gör vår dotter för det mesta eftersom hon också är svårsövd om hon får ligga själv.
På tvåmånaderskontrollen idag vägde hon 5030 och var 57 cm,lång!
Fler som tycker det är jobbigt att veta vad man ska ha på dom små nu? Fick ju barn sommaren 2011 men minns inte alls hur vi gjorde.
Visst, tunna kläder och skydda ifrån solen. Men inne då? Bara blöja? Hon är supervarm verkligen. Svårt att hitta tunna, luftiga kläder i dom storlekarna också tycker jag.