• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • hannis

Oj så skönt. Här i Stockholm har vi vanlig inomhustemperatur ute, alltså 19-20 grader.

• JennySofiMari

Idag har vi haft dop :) Skönt att det är över, Alexander skötte sig perfekt :) Han har börjat sova i sin säng somnar 19:30-20 och sover till 02:00 ammar då och sen somna om till 05:30 :)

• nozpa
    JennySofiMari skrev 2013-05-19 21:44:00 följande:
    Idag har vi haft dop :) Skönt att det är över, Alexander skötte sig perfekt :) Han har börjat sova i sin säng somnar 19:30-20 och sover till 02:00 ammar då och sen somna om till 05:30 :)

Skönt att det gick bra! :) Minns när vi döpte storasyster, var orolig att hon skulle börja skrika när hon fick vatten på huvudet. Så vi övade hemma flera ggr innan. :) Lillasyster kommer att förbli odöpt tills/om hon själv vill.
    Var ni i kyrkan eller på annan plats? 
  • älskarlivet81

Vi har också haft dop idag!

JennySofiMari skrev 2013-05-19 21:44:00 följande:

• JennySofiMari
    nozpa skrev 2013-05-19 21:51:08 följande:
    Skönt att det gick bra! :) Minns när vi döpte storasyster, var orolig att hon skulle börja skrika när hon fick vatten på huvudet. Så vi övade hemma flera ggr innan. :) Lillasyster kommer att förbli odöpt tills/om hon själv vill. Var ni i kyrkan eller på annan plats? 

Varför döper ni inte lillasyster? Jag har döpt mina barn av tradition inget annat :) Vi va i kyrkan sedan hade vi församlingshemmet med smörgåstårtor och vanlig tårta :) storebror bar korset längst fram stolt som en tupp och sedan hände han upp vattnet Storasyster läste dikt (och jag bölade) Min lillebror & jag En liten bror har jag fått hos honom är allt så väldigt smått Det är knappt man kan förstå Att han ska kunna krypa och gå Tänk att få vara med om dig lillebror Jag kommer finnas där den dagen du blir stor Då leker vi att rummet är ett nöjesfält i mitten reser vi ett jätte stort tält sedan åker vi en virvlande karusell och äter en färggran karamell. När du trillar och knäet dit slår kramar jag dig och undrar hur du mår De dagar du är sjuk Läser vi en bok på en kudde som är så fin och mjuk När skolan kommer kan du redan skriva ditt namn Det har vi tränat de många gånger du suttit i min famn Att räkna klarar du också galant Samt att räkna ut rektangelns längsta kant. du min allra käraste bror Mellan oss finns en särskild bro Kanske är jag partisk och kan ej se klart men livet med dig kommer bli underbart
  • nozpa
    JennySofiMari skrev 2013-05-20 12:17:18 följande:

Varför döper ni inte lillasyster? Jag har döpt mina barn av tradition inget annat :) Vi va i kyrkan sedan hade vi församlingshemmet med smörgåstårtor och vanlig tårta :) storebror bar korset längst fram stolt som en tupp och sedan hände han upp vattnet Storasyster läste dikt (och jag bölade) Min lillebror & jag En liten bror har jag fått hos honom är allt så väldigt smått Det är knappt man kan förstå Att han ska kunna krypa och gå Tänk att få vara med om dig lillebror Jag kommer finnas där den dagen du blir stor Då leker vi att rummet är ett nöjesfält i mitten reser vi ett jätte stort tält sedan åker vi en virvlande karusell och äter en färggran karamell. När du trillar och knäet dit slår kramar jag dig och undrar hur du mår De dagar du är sjuk Läser vi en bok på en kudde som är så fin och mjuk När skolan kommer kan du redan skriva ditt namn Det har vi tränat de många gånger du suttit i min famn Att räkna klarar du också galant Samt att räkna ut rektangelns längsta kant. du min allra käraste bror Mellan oss finns en särskild bro Kanske är jag partisk och kan ej se klart men livet med dig kommer bli underbart

Åh så fint!

Jag döptes inte själv som liten. Har alltid sagt att jag ska döpa mina barn, makens sida har det som tradition så när storasyster föddes var det självklart. Efteråt mådde jag dåligt över att vi hade döpt henne. Kändes fel bara. Så därför gör vi inte det med lillasyster. Hon får välja själv sedan istället.  
  • Ukj

Tänker samma, men eftersom storebror blev döpt så döper vi lillasyster med, fast det egentligen inte betyder nått för mig.

• nozpa
    JennySofiMari skrev 2013-05-20 14:32:49 följande:
    Ok det kan jag förstå men blir det inte varför döptes hon och inte jag? Varför fick hon dopsaker mm?

Hon får givetvis välja om hon vill döpas. Och då kommer hon att få dopsaker hon med. :) Hon kommer att få dom klassiska sakerna storasyster fick ändå. Farmor/farfar och några andra släktingar har vissa saker dom ger, och dom ges tydligen oavsett.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)