BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Vill inte jinxa men måste säga att Viola sover så bra. Sover 20-09, ammar 1-5 min kl 3.30 och 06. Hoppas det håller i sig!!
Alex vägrar nappflaska även med bröstmjölk Tips???
Jennysifimari, finns nappar som är formade och har hålet på ovansidan. Vet inte vad de heter men de funkade med tvillingarna för mig.
Vi har köpt en anatomisk napp med mindre hål än standard nappen till vår esska flaska och den var mkt bättre sa lillebror. Innan var han inte heller så för flaska men det rann väll ut för fort så han satte i halsen mest hela tiden. Sen är han kinkig på vätskans temperatur också. Här får man inte fuska med det då är det är det som serveras äckligt säger han.
Är i stugan. Alla barn utom äldsta sover. Vi badar och solar på dagarna på världens finaste svarta strand i Storsjön i Jämtland. Mamma bor tvärs över vägen och vi äter middagarna ihop. Igår var vi åtta vuxna och elva barn. Jag lagade maten igår men i mammas kök så jag slapp stå i mitt lilla kök i vår yttepytte stuga. Tillräckligt pussel ändå att få ihop middag till alla med skrikande bebis och killarna som slåss och cyklar omkull och tjatar om att gå tillbaka till stranden. Men gott blev det och rabarberpaj till efterrätt.
Idag har jag lyckats måla en av sidorna på stugan. Snart har jag min röda stuga (nu är den typ grisskär). Åker hem på måndag för några veckor hemma.
Irja växer och mår bra men är liten jämfört med mina andra, 4100 g sista vägningen, hon var väl typ tio v då. Kan fortfarande ha några 50 och har börjat m 56 nu. Sover ok på nätterna, äter ca 23 och 05 så det räknas ju som hela nätter.
Nu äntligen sover alla (inklusive en liten kusin), jag ska ta fram virkningen och lyssna på lite musik.
Hoppas alla har det bra!
Tilj75- vilken drömtillvaro :), låter supermysigt!! Själv njuter jag hemma på altanen, ammar just nu liggandes i en utesäng. Lyssnar på musik och barnen som leker. Kattungar som tultar runt och ett bebismarsvin som gärna gosar. Om en stund drar vi ner och badar, badaäsongsinvigning idag :). Tvättat massor som luktar nytvättat i solen. Maken var så svensexa igår och jag lyckades ratta runt allt alldeles själv (inkl att hunden rymde...).
Igår upptäckte vi nåt som skulle kunna vara början till en tand. En vit prick på tandköttet som känns hård när man tar på den. Trodde inte att första tanden skulle komma redan. Får se om den stannar av eller om det blir mer tandsprickning de närmsta dagarna.
Oj, låter väldigt tidigt med tand!!
Min lilla på 11 veckor är inne på sin andra öroninflammation/ pencillinkur...... Stackars liten!!