• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • Sommarljus

Hej alla! Nu när vi alla är upptagna av våra små bebisar (och andra familjemedlemmar) tänker jag lite... Vad gör ni andra på dagarna? Tänkte det kunde vara kul att höra lite hur alla har det och vad ni hittar på!

Här försöker vi komma iväg på någon liten tur om dagen, tex mellanmål vid havet, lekbesök hos kompisar, promenad i skogen... Är mycket för att ut och hitta på saker. Min man jobbar dygnsvis, så de dygnen i veckan är jag själv med barnen från morgon till nästa morgon, och det kräver uppfinningsrikedom att hålla igång ett helt dygn med en 3,5-åring och en tvåmånaders (när eftermiddagen /kvällen kommer kan jag ibland önska at nnågon kom och avlastade mig haha).

Vi har också en kolonilott på vår gata Och där är vi ofta nu. Bor nära havet så såhär års ser vi till att ta ett dopp så ofta vi kan. Försöker promenera lite mer för varje dag, öva upp mig, gick ju med kryckor i 22 veckor så det finns en del att träna upp

Annars det vanliga.. Fixa mat, tvätten, bcv, handla...

Vore roligt satt höra hur ni andra har det, det kan vara så olika!

• nozpa

Ja vad gör vi på dagarna.. Vi är båda föräldralediga fortfarande. Pappan har varit inne och jobbat några ggr, typ 5 kanske.
    Men vi brukar ändå dela oss endel under dagen. Ute är vi så mycket det bara går. Fikar i en lekplats, fixar i trädgården, tittar på djur osv. Har varit sjuka i nästan 3 veckor så nu har det blivit mycket inomhus också. Dagarna bara flyger fram här hemma. Lillasyster är med på allt, hon är så nöjd bara hon får mat och ny blöja typ. Följer storasyster med blicken helatiden.

Imorgon ska det vaccineras!   

• JennySofiMari

Hoppas ni tar en underbar mors dag flickor! Själv har jag fått en explosion av allergiska eksem i ansiktet sitter på jouren :( kliar och svider vet inte vad de är Ikväll kommer mina 2stora barn och då ska vi mysa

• Lussekatten

Inatt sov Erika hela natten utan att vilja ha mat en enda gång! Det trodde jag aldrig skulle ske så snart. Men det lär väl dröja till nästa gång kan jag tänka mig. ð???

• hannis
    Lussekatten skrev 2013-05-27 08:43:11 följande:
    Inatt sov Erika hela natten utan att vilja ha mat en enda gång! Det trodde jag aldrig skulle ske så snart. Men det lär väl dröja till nästa gång kan jag tänka mig. 😊
    Gud så skönt!!! Skrattande
  • hannis

Våra dagar ser lite olika ut beroende på vad jag har planerat.

Vi brukar vakna vid 6-6.30. Då går vi upp, jag ammar lillebror och ger storebror frukost. Hundarna får mat och jag äter frukost och duschar. Storebror går på förskolan mån-tors 9-14 så vid 08.45 åker vi och lämnar storebror. 

Är det en dag utan planer så promenerar jag sen med hundarna 1-1,5 h, äter lunch och gosar med lillebror. Städar lite och fixar med tvätten. Sedan är det dags att hämta storebror igen och resten av eftermiddagen leker vi och är ute i skogen, lagar mat och äter sen middag. Är vädret dåligt blir det film eller inomhuslek. Lillebror får mest hänga med på det vi gör, antingen i sele eller i vagn.  

Vissa dagar passar jag på att hälsa på en kompis, träna hundarna eller åka och handla medan storebror är på förskolan. Varannan onsdag är det lunch med min föräldragrupp och alla barnen. 

På fredagar när storebror är ledig åker vi till en lekplats eller träffar någon kompis med barn. Att bara vara hemma hela dagen går INTE för då blir det kaos. 

Min man är borta 12 h varje dag så det blir inte så mycket avlastning från honom. 

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)