• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • Ukj

Jag hade rör med så hon kanske ärvt öronproblem av mig.....

11 veckor och 3 dagar- 5034g och 62 lång!

• hannis

Elliot fick sin 3-månadersspruta igår. Han blev jätteledsen och var även ledsen efteråt och innan han skulle sova på kvällen. Han fick då en Alvedon och sov sen 20-05 i ett streck. Även idag på dagen verkar han jätte trött och bara sover och sover.

Växer gör han i alla fall. 13 veckor nu, 6745 gram och 62 cm.

• Lussekatten

På måndag ska Erika få sin spruta. Får se hur hon reagerar. Men i vanlig ordning är det väl jag som kommer nojja mest. :) Erika är nu förresten 61 cm och 5,3 kg. Blir 3 månader på lördag (har tappat räkningen på antal veckor.)

• moster helen

Agnes blir också 3 månader på lördag. fick sprutor i måndags, var skrikig på em men sen var de lugnt! var 62 cm lång och vägde 6785 =) Har de senaste dagarna ätit varannan timme...börjar fundera på om maten inte räcker till eller om hon bara håller på att öka produktionen lite...helammar..nån mer som ammar som känner igen sig?! 

• älskarlivet81
    moster helen skrev 2013-06-06 20:34:53 följande:

Agnes blir också 3 månader på lördag. fick sprutor i måndags, var skrikig på em men sen var de lugnt! var 62 cm lång och vägde 6785 =) Har de senaste dagarna ätit varannan timme...börjar fundera på om maten inte räcker till eller om hon bara håller på att öka produktionen lite...helammar..nån mer som ammar som känner igen sig?! 

Det är säkert en tillväxtperiod!
  • Lussekatten

Erika har också börjat äta varannan/var tredje timme men har mest tänkt att det är pga värmen. Men när jag tittade på storasysters viktkurva så gjorde hon ett stort hopp upp vid den här tiden så det är nog som älskarlivet säger, en tillväxtperiod.

• hannis

Japp definitivt en tillväxtperiod nu! De senaste dagarna har Elliot knappt sovit på dagarna. Bara ammat och ammat. Och brösten känns som tomma påsar. Typiskt vid 3 månader, var exakt samma när min 3- åring var bebis.

Och så plötsligt är allt som vanligt igen. Brösten fulla, bebisen äter och sover. Så fantastiskt att kroppen fungerar på detta sättet!

• nozpa
    hannis skrev 2013-06-06 21:25:24 följande:
    Japp definitivt en tillväxtperiod nu! De senaste dagarna har Elliot knappt sovit på dagarna. Bara ammat och ammat. Och brösten känns som tomma påsar. Typiskt vid 3 månader, var exakt samma när min 3- åring var bebis.

Och så plötsligt är allt som vanligt igen. Brösten fulla, bebisen äter och sover. Så fantastiskt att kroppen fungerar på detta sättet!

Här äts det också massor just nu. Hon blev 3 månader i lördags. Hon äter förvisso ersättning men äter ca 2 mål extra/dag nu. Tänkte att det kunde ha med värmen att göra här hemma först. Minns inte hur det var med storasyster, vet att hon åt mer i perioder såklart.
  • moster helen

tack för svaren!! då är det nog en tillväxtperiod som ni skriver..får väl amma på helt enkelt;)

• tilj75

Här väntar vi på dagen B. Bajsdagen. Irja har inte bajsat på 12-13 dagar. Igår hade hon jätteont i magen och jag fick bära hela dagen men idag är hon glad igen men har fortfarande inte bajsat. Det kommer nog på söndag när vi är på kalas.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)