• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • TreFantastiskaBarn

Har ni läst boken "växa och upptäcka världen"? Om bebisens sju utvecklingssteg, jag kan tyvärr inte hitta min i stunden. Men i början är det många hopp bl.a. ett i v 11-12 på ett ungefär. Hoppen börjar med klängighet och slutar med att barnen lärt sig en ny färdighet. Jag läste den med vår 3 åring och följde hennes hopp, stämde bra tycker jag plus att man hade en förklaring till vad som hände.

• Lussekatten

Om man googlar på utvecklingssprång så är en av de första träffarna en Wiki-sida från familjeliv. Det är nog samma text som i boken. Kommer ihåg att det stämde in perfekt på veckan med storasyster. :)

• moster helen
    tilj75 skrev 2013-06-07 08:14:24 följande:
    Här väntar vi på dagen B. Bajsdagen. Irja har inte bajsat på 12-13 dagar. Igår hade hon jätteont i magen och jag fick bära hela dagen men idag är hon glad igen men har fortfarande inte bajsat. Det kommer nog på söndag när vi är på kalas.

Agnes bajsar också sällan...mellan 5-18 dagar kan de va! och så klart brukar de ju komma när de inte ska=) typ på kalas!
  • TreFantastiskaBarn
    Lussekatten skrev 2013-06-07 10:37:53 följande:
    Om man googlar på utvecklingssprång så är en av de första träffarna en Wiki-sida från familjeliv. Det är nog samma text som i boken. Kommer ihåg att det stämde in perfekt på veckan med storasyster. :)

Super tack! Då behöver jag inte köpa en ny :).
  • saal

Skulle nog också gissa på tillväxt dax men en annan sak som påverkar är hormonerna vid ägglosning som får mjölkproduktionen att gå ner och tvingar banet amma på mer för att få tillbaka sin produktionsmängd igen.

Här är ist en bajsmaskin. Numera har det stabiliserat sig till två ordenntliga omgångar per dag bara. Och ofta är det så det rinner över bllöjkanten också. Har bytt upp oss till 4or men ändå så läcker det flera ggr i veckan. bra tryck har han också som lägger riktigt ljudliga fisar samtidigt som kan få det att hamna även i navlen på honom. Storebror var inte alls så

• nozpa

Någon som har bra tips på 2 årspresent till min stora tjej? Har köpt pippihus, hoppetossa, gubbar och möbler. Någon som har något bra förslag på fler saker?
    Alla frågar vad hon önskar sig, skitsvårt. Hon önskar sig inget egentligen. Hon tycker mest det är kul med småsaker såsom kritor, pennor, såpbubblor osv. Och det har hon massor av redan.

• TreFantastiskaBarn

Böcker, pussel, plastdjur, tjockare målarfärg med penslar, barnsaxar, playdoo lera, studsboll, leksakskök, trehjuling, en film, klänning med fina hårspännen, gosedjur, badleksaker, vattenpistol, duplolego, pärlor och plattor, nagellack, bilar, dockvagn. Nu har jag räknat upp allt jag kommer på som min nyblivna 3 åring älskar mest :). Hon tycker det är himla kul med paket och kommer ofta med typ ett äppelskrutt inslaget i disktrasan och är urlycklig :).

• Lussekatten

När storasyster fyllde 2 i våras fick hon bl.a. play-dough, en stor Hello Kitty-nalle/kudde, sagobok, halsband samt tyg-grönsaker till sitt lek-kök. Hon fick andra saker också men detta var det hon har lekt mest med sen dess. Köket fick hon i julklapp och har varit en favorit sen dess. Behöver din tjej kanske en uppblåsbar pool så är ju det en bra sak att önska. :)

Idag fick Erika sina 3-månaders sprutor och än så länge har hon bara sovit. Det var iofs bara en timme sen så mkt kan fortfarande hända.

• saal

Jag brukar lägga in saker som barnet behöver i deras önskelista för "roliga saker" får de ändå. Kläder är alltså en stående grej och slänger då gärna in typ overoll, regnkläder och liknande 8har ett höstbarn). Han fick en tripp trapp stol en jul och nu när han blir 3 planerar jag att lägga in att han önskar sig en hög stol med planer på att lillebror sen ska få låna tripptrapp stolen. Annra förslag är annars duplo eller min sons favorit briojärnvägen.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)