BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Tack för alla tips. Ska skriva av allt rakt av. Vissa saker har vi redan såklart. :)
Och ni som vaccinerat idag önskar jag en lugn natt. Hoppas att småttingarna inte får/har feber.
Det blev mycket gnäll, skrik och gråt efter sprutan. Tur att vi har flytande Alvedon. Den har gjort att hon kommer till ro och kan sova. Har även nyligen insett att hon vill gärna ligga och sova under en filt så nu sover hon extra bra. Storasyster vill absolut inte ha nån filt eller täcke när hon ska sova. Tänk så olika men ändå lika dom är. :)
Nozpa: hon är piggare idag men det är mer än man kan säga om mig. Erika fick sova bredvid mig för att få extra närhet hela natten men hon ville ligga och snutta hela tiden vilket inte går (flaskmatar ju) så hon väckte mig var och varannan timme. Så nu sitter jag i soffan med henne sovandes i famnen (hon gnäller så fort jag lägger ifrån mig henne) med en filt över hennes ben och tittar på Masterchef Australia. Helt ok. :)
Knappa 3mån och 6.7kg och 61,5cm lång. Kurvorna planat ut mer ner mot medelkurvan vilket säkert är ett resultat av husets sjukdom senaste tiden. Han blev vaccinerad ch gillade det inte alls. Kan inte alls minnas att storebror skrek så mkt. Ingen feber än men vi får se hur det utveckllar sig under natten.
Tänk vad olika syskonen kan vara. Storebror var nog världens mest missnöjda bebis, gnällde hela tiden, vägrade sova på nätterna, ammade inte och kunde aldrig vara själv. Denna goa bebis skrattar all vaken tid, helammar, sover hela nätter och älskar att sitta i sin babysitter
Vi ska ta sprutan på torsdag....
Idag var det skolavslutning, jättevackert! Nu ska jag ha fyra barn hemma till 20 augusti :). Ska bli så himla skönt, bara bada och äta glass.... Eller hur det nu var med vem som är vuxen och får fixa ett och annat... Mysigt ska vi ha i alla fall!
Usch jag börjar få ångest av att vi snart ska vara hemma 8 veckor. 3 åringen är såååååå jävla trotsig att jag inte vet hur jag ska kunna aktivera och överleva :-/ känner mig som världens sämsta mamma!!