BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Här sover lillebror över all förväntan när man har storebror som referens. Är han trött somnar han var stans med lite tuttande eller vyssannde som hjälp att komma till ro. Sen kan man oftast lätt lägga över honom i sin säng eller vagnen för att sova vidare. I natt vaknade han desutom bara en gång kl 05 för påfyllning. Hade någon klaggat och sagt till mig att de hade det så lätt när jag var hemma med storebror ja då hade jag nog vissa dagar kunnat gå i taket. För med storebror var inget bra han skulle sova klistrad på en och sov bara korta perioder. Vaknade mkt på natten också. Är först sista veckorna det har hänt han sovit en hel natt. På storebror blev det mkt sjal och sele för att få ihop vardagen och använder det en del med lillebror också för att kunna vara mer flexibel på lekplatser och liknande.
På lillebror har jag märkt att han trots sommarvärme inte är så förtjust i att sova i endast blöja. han vill vara ordentligt klädd och så sin flisfilt på sig. Han ska liksom ha lite tyngd över sig och ligga så han inte kan sprattla så mkt. Lägger ofta en filt runt han så han får ett litet bo och att jag nu har fått en kanin som känns som om det var hans tjocka filt i tyget så får han den ist mot kinden då en dubbellagers flis känns lite för varmt att lägga på honom under dagarna.
Elliot föredrar också att sova i famnen på dagarna men vagnen eller sängen funkar också. Han orkar vara vaken max 2 h och sen är det sovdags igen.
Oftast sover han från 20-06 på natten men ibland sover han längre. I går morse vaknade han kl 9. Han äter oftast 2 grr under natten.
På dagen sover han 3-4 grr beroende på hur långa sovpassen är. Han somnar lätt men är också väldigt lättväckt.
Här funkar sömnen med nu. Vi kom på att hon var för nyfiken så nu lägger vi en gosefilt över hennes ansikte när hon ska sova, slocknar direkt. Innan skrek hon ju konstant, var övertrött och sov korta pass.
Nu sover hon från ca 21-22, äter vid 04-05, sover till 07,30-08,30. Äter och sover sedan när jag lämnar storebror på dagis 08,30-10. Sen är hon vaken till ca 13,30 sover till 16-17. Sen sover hon till 18-19.
Oj oj! Idag har Elliot äntligen lärt sig att vända sig från rygg till mage. Som han har kämpat men armen har varit i vägen.
)
Nu vänder han sig åt båda håll och ligger aldrig still längre. Vad fort tiden går!
Hannis - vilken kille! :) här är viola inte i närheten. Hon har fortf lite kvar på att bli stadig i nacken till och med.
Nu har vi varit på Bvc och tagit sprutor. Irja väger 4470 och är 57 lång.
Samma här. Erika är fortfarande svajig i nacken även om hon gör försök till att vända sig från rygg till mage. Men det slutar bara med att hon hamnar på sidan och där blir hon nöjd. :)
Jennysofimari, hon är född den tolfte mars. Ja hon är pytteliten men hon mår bra och det är ju huvudsaken. Nu är hon förkyld och jag hoppas att det inte gör att viktkurvan planar ut ännu mer. Men hon ligger fortfarande inom det normala på kurvan, precis ovan nedersta kurvan.