BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
MIn tjej är också liten. Hon vägde inte 5 kilo på 3 månaders. Och hon äter ju ersättning. :) Barn är olika. Min stora tjej var också liten de 6 första månaderna. Sedan sa det bara poff och hon blev en riktig liten knubbis. :) Nu har det rättat till sig igen. :P
Trefantastiska: nej jag gör inget särskilt och min Bvc-tant är cool, hon litar på att jag kan känna själv om nåt är på tok. Jag har ju fyra killar sen innan så jag har ju tränat lite :)
Men jag är lite extra nojig den här gången, tre år sen nu som syrrans pojk gick bort, han blev tre månader.
Jag började förresten med minipiller men slutade igen, humöret blev hemskt och tålamodet försvann helt! Och med mitt vanliga humör, fyra ungar i trotsålder, tre tonåringar och en trasig make känns det som om jag behöver allt tålamod jag kan få.
ja tänk va olika de är fast dom ligger ungefär lika länge i magen, agnes vägde 4460 när vi åkte hem från bb, två dagar gammal=) jag o tjejerna blir nog bara hemma under midsommar, sambon ska jobba hela helgen!
Min mens har precis tagit slut så nu måste jag verkligen bestämma mig för vad jag/vi ska använda för att skydda oss. Behöver också all tålamod jag kan få.
Idag var sista dagen på storasysters dagis innan sommarlovet och när jag kom för att hämta henne så blev det att åka raka spåret till sjukhuset. Dom hade midsommarfirande och inom 10 minuter så blev storasyster rödsvullen i ansiktet och hela överkropp full av röda nässelutslag. Just då kom jag och hämtade henne så de hann inte ens ringa mig. Väl på sjukhuset springer jag in med gråten i halsen med en 2-åring på armen och en bebis i baby skyddet. Fick hjälp på en gång och fick stanna kvar 1 timme för observation. Nu har hon även fått sin lunchvila och det rödsvullna är borta. Har ingen aning om vad som orsakade det hela men jag ska gå till dagis nästa vecka för att hämta extrakläderna etc och ska då passa på att fråga lite mer vad som egentligen hände. Vilken start på sommarlovet.
Imorgon vet jag inte hur vi ska göra. Antingen blir vi bara hemma eller så åker vi iväg på ett midsommarfirande som kommunen anordnar.
Vi har nu varit på dagis och dels hämtat hem kläder etc och då passade vi på att fråga vad som egentligen hade hänt samt om dom hade ätit jordgubbar men det hade dom inte. Ingen vet direkt vad som har hänt men vi misstänker att hon har fått ett myggbett precis under ögat som kan ha orsakat det hela. Hon har tidigare fått stora röda märken efter myggbett samt att jag är känslig mot myggbett. Men vi vet som sagt inte. Doktorn sa att vi inte ska oroa oss över vad som orsakade det här för det är så vanligt. Ingen utredning kommer heller att göras. Vi fick iaf två mediciner utskrivna ifall det skulle ske igen. Nu mår hon som vanligt och vi får väl hålla tummarna att det inte händer igen. Känns lite sisådär om jag ska vara ärlig. Jag har nog aldrig varit så rädd och orolig som när jag körde till sjukhuset och sprang in och tjoade om att få träffa en doktor. Blev iaf mycket bra bemött av alla.