• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • nozpa
    Lussekatten skrev 2013-06-20 19:27:49 följande:
    Vi har nu varit på dagis och dels hämtat hem kläder etc och då passade vi på att fråga vad som egentligen hade hänt samt om dom hade ätit jordgubbar men det hade dom inte. Ingen vet direkt vad som har hänt men vi misstänker att hon har fått ett myggbett precis under ögat som kan ha orsakat det hela. Hon har tidigare fått stora röda märken efter myggbett samt att jag är känslig mot myggbett. Men vi vet som sagt inte. Doktorn sa att vi inte ska oroa oss över vad som orsakade det här för det är så vanligt. Ingen utredning kommer heller att göras. Vi fick iaf två mediciner utskrivna ifall det skulle ske igen. Nu mår hon som vanligt och vi får väl hålla tummarna att det inte händer igen. Känns lite sisådär om jag ska vara ärlig. Jag har nog aldrig varit så rädd och orolig som när jag körde till sjukhuset och sprang in och tjoade om att få träffa en doktor. Blev iaf mycket bra bemött av alla.

Ah myggbett. Jag var sjuk ett par ggr och fik åka in när jag var liten pga myggbett. Äter antihistamin hela sommaren pga av dom jäklarna. :)

Hoppas att det inte uppstår igen. Så otäckt när man inte vet!  
  • nozpa
    tilj75 skrev 2013-06-21 10:21:09 följande:
    Trevlig midsommar allihopa!

Detsamma! Här sitter vi inne i stugan medans det ösregnar ute. Svensk midsommar!
  • tilj75

Sol, 25 grader ochungarna badar i poolen, snart kommer syrran med familj :)

• moster helen

fråga till er som ammar!! Har ett sår på ena bröstet som inte vill läka,,har testat att smörja med bröstmjölk och låtit lufttorka, testat salva, amningsnapp (då vill inte dottern amma)...och nu vet jag inte vad jag ska göra, gör så j*vla ont när hon börjar suga! På bvc sa dom att som sista grej kan jag testa o pumpa ur på den sidan tills de läkt, men är rädd att de stör om hon får i flaska/kopp..tror att de läker om man låter de vara, men hur lätt är de!!! .tips mottages gärna=)

• tilj75

Behöver hon äta från båda eller kan hon äta från det andra och du pumpar från det såriga? Har du koppar/inlägg som man har i bhn så tyget inte skaver emot? Usch, lider med dig, det gör ju såååååå ont.

• moster helen
    tilj75 skrev 2013-06-22 09:45:54 följande:
    Behöver hon äta från båda eller kan hon äta från det andra och du pumpar från det såriga? Har du koppar/inlägg som man har i bhn så tyget inte skaver emot? Usch, lider med dig, det gör ju såååååå ont.

ja jag gruvar mig inför att amma på den sidan o när de väl är dags så är de bara o hålla andan tills såret "gått upp", sen är de lugnt! Har inlägg i bh´n..testade att pumpa nu o de gör ju lika ont, handpumpa fungerar inte. Var ju små sårig när hon var nyfödd oxå men det läkte fort, de här är större, vet inte varför jag fått de nu för hon suger på samma vis som förut. Men har haft de snart 3 v så börjar bli less!
  • tilj75

Kan det vara svamp? Har för mig att man kan få det och det blir som sår (vet absolut inte säkert)

• tilj75

Tips från syrran: Finns en megafet svindyr kräm på apoteket.
    Man kan få svamp, då gör det ofta ont och "ilar" inåt har jag för mig.

• moster helen
    tilj75 skrev 2013-06-22 10:55:33 följande:
    Kan det vara svamp? Har för mig att man kan få det och det blir som sår (vet absolut inte säkert)

Agnes har lite svamp i munnen, så kanske de! Såret är som en ganska djup spricka runt halva bröstvårtan...
     vet inte hur sår av svamp ser ut, kanske får ringa bvc på måndag o höra efter. 
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)