• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • hannis

Jösses vad stökigt det har blivit här plötsligt.

Elliot vaknar massor på nätterna igen, vill inte sova på dagarna (sover max 3x30 min på hela dagen) vill inte amma på dagen/kvällen utan tittar bara runt sig och blir störd av minsta lilla ljud. Ammar bäst på nätterna och tar då igen alla amningar som han missar på dagen.

Någon mer som upplever lite stök nu?

• moster helen
    saal skrev 2013-06-25 18:58:52 följande:
    moster helen - hoppas det läker ut nu. Vi var på bvc på omvägning idag för kolla att viktkurvan inte fortsatt stanna av. 3mån 10dagar och 7110g och 62cm gav honom godkänt utifrån hans kurva.

tack, det hoppas jag med! Vi passade också på att väga idag. 3 mån och 17 dagar, 7135 gram och 64 cm.
    hannis skrev 2013-06-25 19:33:46 följande:
    Jösses vad stökigt det har blivit här plötsligt.

Elliot vaknar massor på nätterna igen, vill inte sova på dagarna (sover max 3x30 min på hela dagen) vill inte amma på dagen/kvällen utan tittar bara runt sig och blir störd av minsta lilla ljud. Ammar bäst på nätterna och tar då igen alla amningar som han missar på dagen.

Någon mer som upplever lite stök nu?

Agnes ammar mer på nätterna nu, förut räckte det med 1-2 ggr, nu kanske runt 3! Hon har alltid sovit max 40 min så de är ganska oförändrat..går väl upp o ner antar jag!

• tilj75

Irja äter också mer på nätterna nu, kanske mest för att jag är lite orolig över hennes vikt och ger bröstet direkt istället för nappen som jag kanske gett annars.

• TreFantastiskaBarn
    hannis skrev 2013-06-25 19:33:46 följande:
    Jösses vad stökigt det har blivit här plötsligt. Elliot vaknar massor på nätterna igen, vill inte sova på dagarna (sover max 3x30 min på hela dagen) vill inte amma på dagen/kvällen utan tittar bara runt sig och blir störd av minsta lilla ljud. Ammar bäst på nätterna och tar då igen alla amningar som han missar på dagen. Någon mer som upplever lite stök nu?

------- viola är inte där ännu men minns från mina tre äldre att runt fyra månader var det lite svårammat, med första slutade jag tom så det är därför jag minns det så väl. Just nyfikenheten att hela tiden veta vad som händer bakom ryggen minns jag mest.
  • saal
    moster helen skrev 2013-06-25 20:21:03 följande:

tack, det hoppas jag med! Vi passade också på att väga idag. 3 mån och 17 dagar, 7135 gram och 64 cm.

Agnes ammar mer på nätterna nu, förut räckte det med 1-2 ggr, nu kanske runt 3! Hon har alltid sovit max 40 min så de är ganska oförändrat..går väl upp o ner antar jag!

din lilla tycks hålla samma viktklass som här. Känns ju lite dumt att säga att han går upp dåligt när man pratar en vikt över medel. Men man ska väll inte jämföra med andra utan med de själva och då såg man att hans kurva planat ut under den tid han var förkyld. Men nu hade det som sagt börjat stiga igen så att man kan vara nöjd.

här är det också mkt mer oroligt. Ammar oftare och blir lätt störd och rädd utav allt som låter runtomkring. Tar igen det med att åter igen ta 2 nattmål och äta mera nattetid. Lätt störd av storebror som springer omkring så lite synd att detta kommer samtidigt som storebror har sommarlov så att det aldrig är någon lugn stund för lillebror dagtid. Med storebror kom det här vid 4mån gränsen och i samband med det kracha hela amningen och det blev övergång till fast föda ist. Denna gång ska jag försöka kämpa på lite längre tänkte jag.  
  • tilj75

Saal, jag tänker samma att jag ska ta mig över 4-mån gränsen och fortsätta amma. Vi får väl se. Här är det inte direkt lugn och ro nån gång alls känns det som :)

• moster helen

Nä precis saal man ska inte jämföra..huvudsaken är ju att dom följer sin kurva! agnes har gått från att ligga tre !! kurvor över medel till en nu,men har inte planat ut för mkt ännu..

• nozpa

Hej på er. Hoppas ni alla har och haft en bra helg. :)
    Usch, i fredags var vi och hälsade på på äldsta dotterns tilltänkta dagis. Hon fick ett erbjudande i torsdags. "Tyvärr" älskade hon det! Personalen verkar kanon, gården är fantastisk och lokalerna är superfina.
    Känns lite tungt att lilla hon ska börja dagis i augusti. Men jag måste ju såklart inse att hon behöver vara ifrån mig, skaffa lite mer kompisar och jag tror att hon kommer älska det.
    Lillasyster kommer gå på samma förskola sedan när det är dags för henne med. Så det var viktigt att allt var helt rätt. 

• saal
    nozpa skrev 2013-06-30 11:46:33 följande:
    Hej på er. Hoppas ni alla har och haft en bra helg. :)
    Usch, i fredags var vi och hälsade på på äldsta dotterns tilltänkta dagis. Hon fick ett erbjudande i torsdags. "Tyvärr" älskade hon det! Personalen verkar kanon, gården är fantastisk och lokalerna är superfina.
    Känns lite tungt att lilla hon ska börja dagis i augusti. Men jag måste ju såklart inse att hon behöver vara ifrån mig, skaffa lite mer kompisar och jag tror att hon kommer älska det.
    Lillasyster kommer gå på samma förskola sedan när det är dags för henne med. Så det var viktigt att allt var helt rätt. 
    det är väll skönt att hon både tycks trivas och att ni känner er trygga med stället. Du får försöka se det som att du haft en förmån som kunnat ha henne hemma så länge och det är faktiskt en månad kvar till aug. Vi fick också ett dagisplats erbjudande i veckan som var till lillebror. Skönt att veta att när det blir tid för honom så kommer han ha en plats på samma dagis som storebror redan går på. Stälde mig i kö i god tid och tänkte man hör ju så mkt om att det ska vara platsbrist över allt men fick ett platserbjudande efter 2 dagar.
  • TreFantastiskaBarn

Även min stora (och lillasyster när hon nu är nr 3) ska börja på dagis i höst, 2 september om jag minns rätt. Känns sisådär, älskar att ha henne hemma men hon behöver få lite eget på dagarna, egna kompisar och erfarenheter. Hon har ändå fyllt 3 år, hon är redo men inte jag :).

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)