BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Jösses vad stökigt det har blivit här plötsligt.
Elliot vaknar massor på nätterna igen, vill inte sova på dagarna (sover max 3x30 min på hela dagen) vill inte amma på dagen/kvällen utan tittar bara runt sig och blir störd av minsta lilla ljud. Ammar bäst på nätterna och tar då igen alla amningar som han missar på dagen.
Någon mer som upplever lite stök nu?
Irja äter också mer på nätterna nu, kanske mest för att jag är lite orolig över hennes vikt och ger bröstet direkt istället för nappen som jag kanske gett annars.
Saal, jag tänker samma att jag ska ta mig över 4-mån gränsen och fortsätta amma. Vi får väl se. Här är det inte direkt lugn och ro nån gång alls känns det som :)
Nä precis saal man ska inte jämföra..huvudsaken är ju att dom följer sin kurva! agnes har gått från att ligga tre !! kurvor över medel till en nu,men har inte planat ut för mkt ännu..
Hej på er. Hoppas ni alla har och haft en bra helg. :)
Usch, i fredags var vi och hälsade på på äldsta dotterns tilltänkta dagis. Hon fick ett erbjudande i torsdags. "Tyvärr" älskade hon det! Personalen verkar kanon, gården är fantastisk och lokalerna är superfina.
Känns lite tungt att lilla hon ska börja dagis i augusti. Men jag måste ju såklart inse att hon behöver vara ifrån mig, skaffa lite mer kompisar och jag tror att hon kommer älska det.
Lillasyster kommer gå på samma förskola sedan när det är dags för henne med. Så det var viktigt att allt var helt rätt.
Även min stora (och lillasyster när hon nu är nr 3) ska börja på dagis i höst, 2 september om jag minns rätt. Känns sisådär, älskar att ha henne hemma men hon behöver få lite eget på dagarna, egna kompisar och erfarenheter. Hon har ändå fyllt 3 år, hon är redo men inte jag :).