BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Blw metoden är de kortfattat att man ger bitar som barnet äter själv? Hur gör man med ex kött/kyckling?? köttfärssås passar kanske inte då? har ni inte gett gröt heller? Funderar på att testa,därav alla frågor;)
tack för alla tipsen! ska bli spännande att testa. vet inte om vi kommer köra stenhårt på metoden, kanske matar gröt o så...vi får se!
En kompis körde all-in och lyckades göra bitar av gröt att plocka själv. Vår blev matad några gånger med gröt, men har för mig att det inte var ngn favorit. Broccolibuketter var största hiten, pastabitar, bönor och rå falukorv. Googla blw så finns flera bra bloggar med mattips. Det enda är att barnet måste kunna sitta uppallad i en stol vid bordet sedan låter du barnet och dess matintresse styra, bli inte stressad utan låt det ta tid och backa upp med fri amning.
Om en vecka är Alexander 5månader :) Shit vad tiden går, han han vänt sig från mage till rygg skrattar och pratar är nu en jätteglad kille utan kolik :) tror tänder är på G för mig som helammar får de gärna vänta lite till, han har fått smaka lite mag från mitt finger och han älskar det, BLW låter inte som något för oss men alla är vi olika, börjar väl om några veckor skulle jag tro med lite mer smakisar men just nu skiter vi i det och kör mamma special :)
Med storasyster började vi med gröt när hon var 4 månader men hennes mage var inte redo för det. Hon blev väldigt hård i magen och jag tyckte att inget hjälpte mot det. Sen att hon var så intresserad av gröten så att hon fick äta hur mycket som hon ville kan ha bidragit stort till magproblemen. Den här gången ska vi ta det lugnare. Om några dagar blir Erika 4 månader men vi kommer nog vänta till efter semestern innan vi börjar på allvar med mat.
BLW-metoden låter intressant men jag är så rädd att barnet ska sätta i halsen så jag tror nog inte att jag vågar prova den. (På det området är jag fortfarande hönsig ;)
Vi är ju ute på husvagnssemester nu och när vi packade stod jag i valet och kvalet att ta med antilop-stolen eller inte. Jag valde till slut att inte ta med den vilket jag nu ångrar. Erika vill inte längre ligga ner, nätt och jämnt ens i vagnen. Så nu får vi ha henne i knät när vi äter etc.