• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • moster helen

med äldsta dottern började vi med smakportioner vid 6 mån, var då lite stressad för jag skulle börja jobba när hon var 8 mån, men ville inte börja före 6 mån bara för de...denna gång är jag hemma tills lillan är 10 mån så jag känner mig mer lugn att vänta tills 6 mån! Är lite nyfiken på blw metoden, kanske ska testa de!
    I lördags hade vi namnkalas för agnes=) super trevligt, hade tur med vädret och allt gick bra! 

• saal

Får se hur länge jag väntar med fasta födan. Skulle vilja han kan sitta först så kan sitta i egen stol och bli matad. Med storebror införde vi gröt till kvällen vid 4mån och det tog inte många skedar innan han vägrade amning mer än ett mysmål till natten. Blev en snabb övergång och en ordentlig mjölkstockning så denna gång väntar vi nog lite längre..

• älskarlivet81

Fler som börjat använda barnstol till sina små? Vår tjej är 3,5 månader och hon sitter sen någon dag tillbaka i sin barnstol korta stunder. Hon är inte alls nöjd med att sitta i babysittern på golvet när vi äter och vill gärna vara i samma höjd som storasyster hela tiden.

• Ukj

Vår sitter oxå i matstol samt Bumbostol kortare stunder....

Har några kompisar som har 6 månaders som inte vill äta så därav att jag börjar vid 4 mån.....

• älskarlivet81
    Ukj skrev 2013-07-01 20:44:58 följande:
    Vår sitter oxå i matstol samt Bumbostol kortare stunder....

Har några kompisar som har 6 månaders som inte vill äta så därav att jag börjar vid 4 mån.....
    Tror inte det har att göra med om man börjar vid 4 månader eller 6 månader.. Tror snarare det handlar om hur barnet är! En annan aspekt som jag märkt är att många av mina vänner som börjat med mat vid 4 månader har fått barn med väldigt stora problem med magen..

Är det så farligt om barnet inte vill äta när det är prick 6 månader då?
  • saal

Trodde rek nuförtiden var helamning till 6mån men kan ha fel. Storebror satt utan stöd vid 4mån så han kunde sitta i barnstol vid den här åldern. Lillebror är inte lika motoriskt tidig så han är inte där än. Då storebror ännu sitter på tripptrapp stolen lillebror kommer få ta över och vi inte har någon annan hög stol till storebror så har lillebror fått vänta. Han är ännu nöjd med att sitta i babysittern sidan om så har inte känt någon bråska.

• hannis

Vår lille sitter både i bumbo och babysittern. Barnstol är han lite för ostadig för ännu så länge. Däremot sitter han upp i vagnen för det är ju sååå tråkigt att ligga...

Om en vecka blir han 4 månader. Hjälp, var tar tiden vägen? :-O

• nozpa
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-07-01 09:20:24 följande:
    Vi börjar med matsmak tidigast vid 6 månader. Vi kommer inte ge några puréer eller hålla på att mata utan istället ge större bitar som Viola kan hålla i själv eller plocka med fingrarna. Funkade jättebra med 3 åringen, har aldrig matat henne eller gett puréer. Blw heter metoden och jag rekommenderar den.

Samma här. Vi använde den på storasyster. Och kommer absolut göra det nu med.
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)