• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • saal

Här är en som också går på semestertier. Vid 22 somnar lillebror och vaknar vid 10.30 med ca 3 matpauser. Sover ganska mkt på dagen också med en längre vakenperiod från 17 till 22, kanske med en kvarts paower nap. Blir dock inte mkt egentid på kvällen dock med dessa somartider däremot får barnen vars ett pass egentid per dag, storebror på morgonen lillebror på kvällen.

Vägning nästa vecka först pga semester men även här är 62 helt utsorterad och även en del små 68or.     

• tilj75

Inte tid att skriva egentligen men här passar 56 fortfarande och 62 är stort :)

• moster helen

var på 4 månaders koll idag på bvc, agnes vägde exakt lika mkt som hennes storasyster gjorde vid 4 mån;) 7240 g och var 64.5 cm. Här används stl 68, men vissa plagg börjar bli för korta i ärmarna! växer så de knakar!

• JennySofiMari

5månadskoll 8430gr och 66 lång vaccinerad och inga större biverkningar Första bissingen kom upp på 5månadsdagen :) Medans pappa tapetsera om nya huset är vi på Öland och semestrar

• nozpa

Sol, sol underbara sol. Tråkigt bara när man "tvingas" sitta i skuggan. Jobbigt att ha med ersättning till stranden. Jäkla massa som ska med när man ska hitta på något. Urk.
    Hur gör ni det smidigt? 

• hannis

Ja mycket sol blir det inte! Jag tröstar mig med att man slipper bli rynkig i förtid.

Jag tycker också det är bökigt med allt som skall med. Speciellt när man åker själv som jag gör nästan varje gång eftersom mannen jobbar.

Jag har börjat göra lite kortare badutflykter. Vi åker efter lunch och då räcker det att ta med en handduk, badkläder, frukt, dricka, en blöja och lite våtservetter. Vi badar, fikar lite och sen åker vi hem igen. Lillebror sover i babyskyddet i bilen på vägen och så sitter han i bärsele eller ligger på handduken i skuggan. Vill jag själv också bada tar jag med vagnen också.

Är glad att jag ammar för annars hade jag garanterat glömt flaska, vatten och ersättning varje gång. :-/

• älskarlivet81
    nozpa skrev 2013-07-18 15:52:31 följande:
    Sol, sol underbara sol. Tråkigt bara när man "tvingas" sitta i skuggan. Jobbigt att ha med ersättning till stranden. Jäkla massa som ska med när man ska hitta på något. Urk.
    Hur gör ni det smidigt? 
    Varför tvingas vara i skuggan?
    Vi har varit på stranden men har ett uvtält där vår tjej kan ligga alternativt så har vi vagn/bilstol där hon kan sitta!

• hannis

Älskarlivet81: Alla bebisar vill inte ligga i ett tält eller i en vagn eller bilstol. Min pojk vill bli buren och ha sällskap i stort sett all vaken tid så då måste man vara i skuggan. Har aldrig varit så blek som de två somrar jag har haft bebisar.

• nozpa
    hannis skrev 2013-07-19 00:20:06 följande:
    Älskarlivet81: Alla bebisar vill inte ligga i ett tält eller i en vagn eller bilstol. Min pojk vill bli buren och ha sällskap i stort sett all vaken tid så då måste man vara i skuggan. Har aldrig varit så blek som de två somrar jag har haft bebisar.

Ja, precis så är det. :) Samt att de där uvtälten blir väldigt varma vid havet. Så vill helst inte ha henne i den värmen heller.
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)