• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • älskarlivet81

Vi bor vid havet men använder uv-tältet..

Bär i bärsele annars? Min äldre dotter vill,till stranden,och ska,inte behöva "lida" för att hon fått syskon.

nozpa skrev 2013-07-19 00:21:37 följande:
    Ja, precis så är det. :) Samt att de där uvtälten blir väldigt varma vid havet. Så vill helst inte ha henne i den värmen heller.

• nozpa
    älskarlivet81 skrev 2013-07-19 00:36:22 följande:
    Vi bor vid havet men använder uv-tältet..

Bär i bärsele annars? Min äldre dotter vill,till stranden,och ska,inte behöva "lida" för att hon fått syskon.

Nej, vår äldsta "lider" inte heller. Vi är 2 föräldrar, en i skuggan med lillasyster och en i sanden med storasyster. Men hur skulle bärselen hjälpa menar du? Kan ju inte sitta och sola med den på magen.
  • älskarlivet81

Om du vill vara i solen kan väl din man ha bärselen? Sen kan man ju lägga filt om bebis så kan man själv vara i solen även om man inte kan sola på vanligt sätt.. Sola har jag ändå aldrig tid med när vi har treåringen med.

nozpa skrev 2013-07-19 00:45:30 följande:
    Nej, vår äldsta "lider" inte heller. Vi är 2 föräldrar, en i skuggan med lillasyster och en i sanden med storasyster. Men hur skulle bärselen hjälpa menar du? Kan ju inte sitta och sola med den på magen.

• moster helen

jag brukar ha en filt i solen på stranden så ställer jag vagnen eller nåt annat så de blir skugga på en del där agnes får ligga eller så lyfter jag av liggdelen från syskonvagnen o tar med så får hon ligga i den.

en fråga till er som ammar..hur ofta gör ni det på nätterna?? mellan kl 19-06 vill agnes amma 3 ggr, känns ibland som att jag skulle vilja testa ge ersättning en gång på kvällen för att se om hon sover bättre. men vill ju helst helamma. Äldsta dottern ammade mkt på nätterna också men hon var mer snuttig, agnes verkar hungrig och när hon ätit så somnar hon om, så inget små snuttande..är 4 mån o de är väl kanske normalt?!  

• hannis

Jag vet inte exakt hur ofta jag ammar. 2-3 gånger gissar jag. Ammar i sömnen så jag är knappt medveten. Han sover mellan 20-07 ungefär. Elliot är också hungrig. Äter ordentligt och somnar om.

Vi testade en kväll för en vecka sedan att ge ersättning innan han somnade men det blev ingen skillnad på natten så vi fortsätter så här ett tag till.

• JennySofiMari

Alexander gillar inte uv tält så här är det filt och parasoll som gäller funkar kanon och jag le solbränd och tjusig :)

• älskarlivet81
    moster helen skrev 2013-07-19 08:10:17 följande:
    jag brukar ha en filt i solen på stranden så ställer jag vagnen eller nåt annat så de blir skugga på en del där agnes får ligga eller så lyfter jag av liggdelen från syskonvagnen o tar med så får hon ligga i den.

en fråga till er som ammar..hur ofta gör ni det på nätterna?? mellan kl 19-06 vill agnes amma 3 ggr, känns ibland som att jag skulle vilja testa ge ersättning en gång på kvällen för att se om hon sover bättre. men vill ju helst helamma. Äldsta dottern ammade mkt på nätterna också men hon var mer snuttig, agnes verkar hungrig och när hon ätit så somnar hon om, så inget små snuttande..är 4 mån o de är väl kanske normalt?!  
    Vid 4 månader kommer en tillväxtperiod har jag för mig. Vår tjej äter oftast bara 1 gång på natten och det är vid 3-tiden. Den senaste tiden har det dock ofta blivit både vid midnatt och vid 3-tiden. Men då räknar jag från hon går och lägger sig vid 21-tiden. Från 19-21 kan hon amma många gånger ibland.
  • TreFantastiskaBarn

Vi är på stranden varje dag, har nära dit och den hör till samfälligheten så vi känner alla där. Supermysigt och superlätt förutom att lilla Viola inte gillar att vara där. Enda gången hon är missnöjd egentligen, hon har svårt att sova där. Hon gillar inte att bli buren i sjal eller sele och hon gillar inte värme. Brukar lägga henne på en filt med ett paraply som skugga, funkar tills hon blir trött. Brukar gå hem när hon tröttnar så hon kan sova. Hittar på saker hemma med resten, delvis är deras kompisar här dagligen men så har vi gäster nästan varje dag, fika/middag eller hjälp med husbygget. ----------------------------------- Viola ammar inte varje natt men har ökat sista veckan, ibland tre gånger per natt. Jag tycker amning är smidig, speciellt på natten och kommer inte ge ersättning. Nattammade vår trea till hon var över 2 år. Men underlättar att samsova så man inte behöver vakna så mkt, denna gång har lillan ett babynest att sova i. Blev mkt ersättning och välling med ettan som sov i eget rum och jag var helt slut, kräktes av trötthet. Men det är ju olika vad som passar varje barn/ familj.

• hannis

Hur liggammar du med babynest TreFantastiskaBarn? Jag har försökt men det är ju väldigt obekvämt att ligga på kanten. (Eller är det mina bröst som är för små för att det skall funka?)

• nozpa
    älskarlivet81 skrev 2013-07-19 05:36:14 följande:
    Om du vill vara i solen kan väl din man ha bärselen? Sen kan man ju lägga filt om bebis så kan man själv vara i solen även om man inte kan sola på vanligt sätt.. Sola har jag ändå aldrig tid med när vi har treåringen med.

Ja givetvis turas vi om. Men det är väldigt omständligt allt, kände mest för att gnälla lite, och få tips på smarta lösningar med allt pick o pack som ska med. Nu ska vi till Liseberg och tillbringa ett par nätter på hotell. Det ska också bli en intressant syn o se hur detta går. Alla 100 flaskor, termosar, vagn, blöjor o fiiifan. 3:e barnet får minsann komma i september eller så.  
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)