BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Önskar verkligen att jag hade ammat just nu! :P
Nozpa: Så tänker jag med. Ett eventuellt tredje barn skall födas på hösten. Inte ett till vårbarn!
Storebror är ett höstbarn och vi sa faktiskt igår till varandra att det var lätttare med vårbarn för det var så bökigt med alla vinterkläder som man ständigt ska få på/av den lilla och det klart alltid när den precis somnat.
Tycker jag är ovanligt brun. Nu är vi inga strand människor men blir en del parklek och så vagnpromenader vilket ger mer färg än kontormiljöer.
Vi har gett ersättning till kvällen men tycker inte han äter mindre nattetid för det. Tycker däremot dagamningen drabbats av frustration. Så utifrån mina erfarenheter så skulle jag inte införa kvällsflaska om det ändast var för att få ner nattamnings mängden.
Någon som börjat med mat än?
Vi har gett palsternackapure ( total bojkott) samt morotspure ( sååååå gott). Tänkte försöka införa gröt nu och min förhoppning är att jag ska kunna ge lite gröt innan läggdags och hoppas på att hon sover hela natten. Vi ska iväg med husvagn och jag bävar inför nattamning och att hon ska väcka storebror etc.....
Vi kommer börja med mat tidigast vid 6 månader. Amningen fungerar så bra den här gången!
Vi ska på semester nästa vecka och bo alla i samma hotellrum, väcker hon storasyster så gör hon. Vår lilltjej brukar somna för natten runt 21-tiden och ammar sen oftast bara en gång på natten.
Vi har gett lite smaksensationer men Elliot blir alldeles klistrig och gasig i magen även av det lilla så vi väntar nu tills han är 6 månader. Han får ersättning eller urpumpad bröstmjölk de gånger min man behöver mata.
Vi sover i husvagn nu jag och barnen och det funkar bra trots att Elliot vaknar flera gånger varje natt. Storebror vaknar inte av det. (Fast jag är helt slutkörd av alla uppvak och dålig sömn)
Helammar också fram till minst 6 mån. Flyter på. Somnar natt vid 21 och vaknar olika varje natt och äter. Men har ökat sina gånger nu de senaste dagarna. Så har blivit runt var 3 timme nu på natten. Även på dagarna vill hon äta/dricka oftare. Men är ju inte konstigt då det är ca 30 gr ute och behöver näring. Men är inget som är jobbigt, man vaknar ju av minsta lilla ljudet hon gör så hon hinner ej väcka någon annan, och sen äter hon snabbt och rapar och sen somnar om igen direkt. Man är så yrvaken själva så ibland sover man nog. hehe. Annars brukar hon oftast äta en gång per natt och då och då sover hon hela natten. Men gör inte mig nått , är en sån liten tid av deras liv som man behöver ge mat på natten och störas i sin sömn så för mig är amningen det mysigaste som finns och jag njuter nu av denna tiden i livet med dom små. Snart är dom stora :(