BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Elliot har börjat äta smörgåsrån. Oj oj vad han älskar det! Han sitter i barnstolen vid bordet och smaskar när vi äter. Känns som en perfekt glutenintroduktion när man som jag vill undvika industritillverkad gröt.
Undrar just när man kan börja med majskrokar? Nån som vet?
Vägning idag, 5090 g och 62 cm. Fyra mån två v gammal. Inte så stor men följer sin egen kurva. Smakar lite potatis och smör ibland men har inte aktivt börjat med smakisar. Hoppas alla har det bra, kram på er!
Vi bor nära havet och är på stranden så ofta det går, nästan varje dag. Vi fixar skugga till lillkillen och han trivs, tycker inte det är jobbigt med flaskor o ersättning, gör alltid iordning en väska på morgonen så det finns om vi ska iväg. Vi är oftast ute större delen av dagen. Har både ammat o flaskat o personligen finner jag flaska smidigare, men det är väl olika.
Fyra månader och 7915 till 65 cm igår
Så olika det kan vara, men bara de går upp och föler sin kurva är det bra. Lillebror vägde 7700 och var 65,5cm på sin 4 mån kontroll. Ska han fortsätta i det tempot så är han snart ikapp storebror med sina 14kg.
Här får man smaka det som finns på vuxentallriken med en knivspets mängd. Under resten av måltiden får han suga på en liten bit smörgåsrån. Största delen hamnar dock åt hunden snarare än i magen.
Vi har börjat ge smaksensationer och det har gått bra än så länge. Hon har även fått några majskrokar som hon älskar. Vi provade med smörgåsrån men det bara smulade när hon höll i det och hon verkade ogilla de "vassa" kanterna så vi kommer nu bara ge majskrokar.
Nu kör vi all in och testar nattvällingen (rek fr 6 mån). Håll tummarna. :)
Sitter uppe och lyssnar (räknar) på åskan, men nu verkar den dragit förbi. På äldre da'r har jag gått och blivit lite smårädd för den.
Hannis - har du fått till det med liggamning i babynestet? Äskar babynestet, funkar suveränt, viola sover så bra i det. Imorse fick det en ny funktion... hittade 3 åringen, en frivillig kattunge och en docka i det. 3 åringen drar i snöret och leker att hon startar aktersnurran :).
Nej det funkar inte alls med babynestet men det gör inget. Han sover så gott i min armhåla.
Han sover däremot i babynestet första delen av natten till första nattamningen. Sen resten av natten hos mig.