BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
[quote=70643520][quote-nick]hannis skrev 2013-08-01 11:08:13 följande:[/quote-nick]Nej det funkar inte alls med babynestet men det gör inget. Han sover så gott i min armhåla. Han sover däremot i babynestet första delen av natten till första nattamningen. Sen resten av natten hos mig. ---------- bebis i armhålan är det bästa :) (oj började gråta, vart så rörd, min trea sov alltid så :) ).
Oj, samsover ni fortfarande? Vad mysigt. Jag har inte direkt tänkt på det men rätt så snabbt hamnade vår tjej i egen säng som står bredvid våran bara för att storasyster inte ska sparka/lägga sig på henne när hon kommer in på natten och sen snurrar runt. Vi har börjat fundera på att lägga lillasyster i eget rum/storasysters rum om ca 2 veckor. Hur tänker ni andra göra? Ska barnen få dela rum eller blir det eget rum från första början (om möjlighet finns förstås)? När funderar ni på att låta den lilla/lille lämna erat sovrum?
Lillebror sover i spjälsäng med en långsida borttagen och inskjuten mot vår säng. Där sover han till första amning iaf sen blir det lite olika om det blir amsovning eller jjag flyttar tillbaka honom efter amningen. Tycker det är jobbigt när man ammat ena sidan och sen vaknar för nästa amningspass och måstee lyfta över honom till andra sidan (ammar ett bröst/natt pass), han är liksom för tung för att göra det smidigt. Med tidennär han är mer"rymningsbenägen" och risken för att han kan trilla ur vår säng kommer jag sätta upp den 2a långsidan och flytta sängen den fristående i rummet. Vårt sovrum blir han nog kvar i ett bra tag till. När det är dax att flytta ut så blir det att han flyttar in till storebror och för det vill jag de sover bra båda två och inte väcker varandra varje natt. Vill inte heller riskera att storebror försöker hjälpa lillebror och lyfter ur honom själv ur spjälsängen.
Storebror han var ca 2år när han flyttade ut då det dröjde till dess innan barnrummet stod klart.
Vår stora son flyttade till eget rum när han var 2,5 så vi har inga förhoppningar om att denna lilla skall vilja göra det inom en snar framtid.
Storebror kommer in till oss varje natt och ligger mellan oss. Lillebror sover på andra sidan av mig så det är ingen risk att storebror skall skada honom. Vi kommer samsova så länge det äts på natten. Minst.
Tanken är sen att pojkarna skall få dela sovrum. Om de stör varandra sätter vi upp en väg för rummet är jättestort. Leker gör man ändå i lekrummet på nedervåningen så sovrummen behöver inte vara så stora tänker vi.
Min lilla sover i egen säng bredvid vår säng. Tvillingarna delar rum ochvde andra två har varsitt men sover mest i samma i alla fall. Ingen aning om hur vi gör med rummen senare men hon kommer nog bo kvar i vårt rum åtminstone ett år. Sen har väl kanske äldste (22) sonen flyttat så det blir ett rum till. Just nu så sover maken mest på soffan nere (fixar inte trappan pga ryggen) så irja och jag har ett jätterum själva :)
Har fortfarande efter drygt två år i huset inte fått möblerna att stå på rätt ställe, tänk om man hade tid och ekonomi att bara slänga ut allt och köpa nytt som passar.
Vår 3 åring har precis flyttat från vår säng så jag räknar med några år till på lillan :). Ettan och tvåan har varsitt eget rum, 3 åringen sover i egen säng men bredvid oss och lillan då bredvid mig i vår säng, men med babynestet. Vi har bara tre sovrum nu. Vi bygger nytt hus och kommer då ha 5-7 sovrum men räknar ändå med att i alla fall lillan sover med oss, och även 3 åringen om hon vill. Ingen brådska, allt går så fort ändå. Känns som nyss vi fick vårt första och han fyller 10 strax :).
Hej! Kikar in lite här hos er. Har en son född 2010 och en dotter född nu i mars. Trodde man skulle vara beredd på det mesta när 2:an kom men här har vi haft krupp, feber, magsjuka och strul med amningen från 1 månad fram tills nu "ta i trä" Har börjat ge ersättning och velar lite över vilket sort som är bäst. Någon som har tips? vägning på bvc imorgon så nu håller vi tummarna att allt ser bra ut
Välkommen livetär..
Låter som en jobbig start, hoppas det blir bättre nu.
Kommer inte ihåg vilken ersättning vi använt (tidigare barn) men Nan tror jag.
Välkommen livetäen.... Jag har inte gett ersättning till bebis och 3 åring. Men 8 och framförallt 9 åringen fick, det var lite magproblem då så vi köpte mjölkfri ersättning, dom visade sig vara laktosintoleranta. Låter som haft en tuff start, krupp skulle skrämma slag på mig även fast det inte är farligt i sig (har jag fått för mig).