BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Absolut inga smakportioner innan 6 månader för oss. Jag skulle faktiskt bli skitarg på Bvc om de ens föreslår det. Jag kommer fortsätta amma läng, så vi hinner med smakisar sen. Någon här skrev om magproblem om man börjar innan 6 mån och det stämmer verkligen för oss. Mitt första kom innan rekommendationerna ändrades och han har stora problem, har fått äta magsårsmedicin flera gånger redan faktiskt.
Fattar inte heller den stressen. Man får många frågor. Varför liksom? Som om man skulle missa nåt. Skulle aldrig få föt mig att ge smakisar nu, han sitter ju inte ens.
A får lite mat och resten ammas han, fast han är ju alldeles strax 6mån han har visat stort intresse för mat och här är det inga problem alls, jobbigt att han vägrar flaska så jag är väldigt låst
Vi testar gröt. Innan har hon inte varit redo. Men idag smakade hon på det, svalde och tittade nyfiket. Gapade igen när vi testade.
Vill inte stressa henne. Syrran var redo tidigare, man får påminna sig om att det är olika. Men hon äter massor! Eller ja, dricker massor. Minst 1,2 liter/dag. Gärna mer. :P
Smal, lång och så framåt. En tand till på g. En hörntand där uppe. Blir hon vampyr?
Har en 2 åring här hemma som är mer mammig än jag kunde föreställa mig att hon kunde bli. Ikväll skulle vi ha gått på bio och käkat. Men fick ställa in då hon både grät och skrek i panik när vi skulle gå. Försökte i 1 timma. Men nej.
Ger henne 80% av all min tid just nu. Några tips på hur man kan möta henne på bästa sätt? Imorgon ska bara hon och jag åka och bada. Inskolning nästa vecka, får se hur det går..
Nozpa - låter som en tuff tid för din dotter, kan du avvakta inskolning 1-2 veckor är min första tanke. Sen har jag inga råd men tänker att du gör helt rätt som ger mkt tid och uppmärksamhet.
Nozpa: Jag tror det kan vara en reaktion på att hon har fått syskon. Min 3-åring har blivit väldigt förändrad sedan lillebror föddes och jag försöker ge honom så mycket uppmärksamhet det bara går men det är svårt när man är själv hemma hela dagarna.