BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
För oss tog det någon vecka av griniga eftermiddagar när vi tog bort vilan på dagen. Man får stå ut helt enkelt.
Vår 3-åring sover nu 20-06 och sover inget alls på dagen. Ibland sover han till 07 men det är sällsynt.
Innan vi tog bort dagvilan vaknade han 05 varje dag. Det räcker med 20 minuters sömn på dagen för att han skall vakna 05 och då är den onda cirkeln igång. Vaknar han så tidigt då behöver han nämligen sova dagen efter igen osv. Alltså var receptet för oss att inte sova alls på dagen.
Först nu den sommaren har vår son kunnat sova längre om han varit uppe längre. Tidigare var det omöjligt så det kanske är en åldersfråga?
Om du hittar lite extra tålamod nånstans så berätta var man ska leta
mosterhelen- kan det vara början till en ny vana. Håller tummarna. Här var det ingen middagslur idag och storebror var ändå i sin trevligaste form hela kvällen. Undrar nu vad de gav honom till lunch på dagis idag för att trolla bort all 3 års trots för resten av dagen.
Har ni tappat alla graviditetskilon? Inte jag, kanske att det är fjärde barnet (tre snitt) och att jag är äldre men kilona försvinner inte "av sig själv" denna gång. Gick bara upp tio, men bara fem har försvunnit.
Gick upp 23 kg och har ca 7 kg kvar.
Gick upp 13 kg oc har gått ner 5, men vill inte gå ner mer. Var för smal innan. Vill bara omplacera lite o tajta till magen! Använder "mammamage" appen, rekommenderar! Hade rätt stor delning efter förra grav o jag märker resultat efter halva appen.. intervalljoggar/går ett par dar i veckan och så lite styrka hemma
Men det är verkligen stor skillnad på första o andra grav, tar mkt längre tid den här gången..