BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
gick upp 17kg o har 1kg kvar=) men magen ser ut som ett russin, sladdrig o rynkig. Har inte alls dragit ihop sig som med första barnet..
En omgång vinterkräk sjuka hade precis tagit de sista kg från första graviditeten när jag blev gravid igen. Denna gång gick jag upp 24kg och tappade ganska direkt 10kg. Nu går det långsamt och har hela 10kg kvar trotts att det känns som man aldrig får sitta still numera. Hade önskat jag blev av med iaf 8 av de kilona och att man blev av med magen.
Var på 3års koll med storebror idag som vägdes in på 14kg och fick med det godkänt. Någon dag förtidigt fick lillebror samtidigt sin 5mån kontroll med vägning och sprutor. 67cm lång och 8,2kg tung.
Elliot har fått sin 5-månaders vaccination idag. Han blev inte alls lika ledsen som förra gången, skönt!
Sa till BVC-tanten att vi väntar med maten eftersom han verkar bli så trög i maten vid minsta lilla fast föda och då sa hon att vi alltid kunde kompensera det med lactulos eller katrinplommonpure. Ha ha, knastant! Jag svarade att jag hellre helammar ett tag till...
Elliot hade i alla fall växt ordentligt. Nästan ett kilo sen förra gången och nu vägde han 8680 gram till sina 68 cm. Tjockis! ð???
Var också på 5 månaders. 66 lång och 6700 tung. Ligger lite över på längden. Vaccinet påverkade inte så mycket här heller som vid 3 månader.
hannis ni ligger strax före oss nu. Hur har ni andra gjort med vagnen, börjat med sittvagnsläget än? Vår liggdel tar max 9kg och där är vi väll snart meed vår klump.