• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • nozpa
    saal skrev 2013-08-13 20:28:53 följande:
    trodde det var tvärt om att det endast var till standard storleken. Jag har tittat på den MEN det tar också max 9kg så den är inte aktuell för oss heller.

Ja det var speciella fästen till swiften. Hade "din" innan, men denna är så mycket smidigare. Nej 9 kilo känns lite fjuttigt. 12 hade varit bättre.

• moster helen

vi har liggdelen kvar, men lillan börjar bli lång så de är nog strax dags att byta! nackdelen med våran sittdel är också att hon inte är vänd mot mig..

här är de vaccination vid 6 mån och då är de även  läkarundersökning..så de får vänta tills nästa månad, blev nyss 5 mån!

med storasysters sömn har de gått över förväntan. var ju vaken hela gårdagen men idag blev de en powenap på 20 min i soffan. vaknade 4:45 imorse så de var oundvikligt;)

• Sommarljus

Sixten växlar, oftast liggdel till syskonvagn, han har också en enkelvagn och då sitter han ibland vänd mot oss, ganska tillbakalutad då. Är han trött när vi går ut tar vi liggdelen

S är också ganska stor kille, åtta kg till sina fyra månader

• hannis

Elliot sitter i sittdelen mot mig. Han har vägrat att ligga ner vaken sen han var 3 månader. Han sitter väldigt stadigt nu och är hur nöjd som helst i vagnen.

• TreFantastiskaBarn

Vi har bytt till sittdel, inte för att viola direkt kan sitta. Men det blir för varmt i liggdelen, hon var bara arg. Och så älskar hon att sitta så helt plötsligt trivs lilla fröken på stranden.

• Lussekatten

Vi funderar på att ta fram sittvagnen för hon vill inte längre ligga ner. Men jag tycker inte att hon är så stabil som jag skulle vilja.

Kilona har försvunnit plus lite till (hade några kvar från förra graviditeten) men kroppen ser inte ut som tidigare. Funderar på att köpa träninfsboken för nyblivna mammor samt börja på 5:2-dieten.

Vi har iallafall precis flyttat in henne till storasysters rum så nu sover dom i varsin säng i samma rum. Än så länge verkar det gå bra. ð???

• nozpa
    Lussekatten skrev 2013-08-14 18:19:37 följande:
    Vi funderar på att ta fram sittvagnen för hon vill inte längre ligga ner. Men jag tycker inte att hon är så stabil som jag skulle vilja.

Kilona har försvunnit plus lite till (hade några kvar från förra graviditeten) men kroppen ser inte ut som tidigare. Funderar på att köpa träninfsboken för nyblivna mammor samt börja på 5:2-dieten.

Vi har iallafall precis flyttat in henne till storasysters rum så nu sover dom i varsin säng i samma rum. Än så länge verkar det gå bra. 😊
    Har också funderat på 5:2. Men måste MÅSTE komma igång med träningen. Det räcker tydligen inte med lite joggande och barnvagnspromenader. Visst, att rusa med 2 åringen på lekplatserna hjälper kanske lite. Men måste nog ha mer fokus på speciellt magen. 

Har du 2 spjälsängar eller har du 1 vanlig samt spjälsäng? Är sugen på att flytta ihop mina också. Hade tänkt vid 6 månader och snart är man ju där. :) Men nu har stora precis börjat inskolning på förskolan så kanske ska man vänta ett tag.
    Hur gör ni vid läggning?  
  • Lussekatten

Nozpa: min karl har gått ner 6-7 kg bara på att springa och leka med 2-åringen. (Jaga varandra samt sparka boll.) Så det ger mer motion än man tror. ;) Själv kommer jag att ta med storasystern på barn-gympa (mest hopp-och-lek) nu till hösten och sen kommer jag satsa på promenader så länge vädret tillåter.

Storasyster fick en juniorsäng i julas så vi har lillan i spjälsängen. Ikväll är tredje natten så vi letar fortfarande efter en bra läggningsrutin. Det går ju bra när vi båda är hemma för då läser jag saga och lägger 2-åringen medan han sitter i vardagsrummet och ger nattvälling till lillan. När storasyster har somnat så sover redan lilltjejen så då går vi bara in och lägger henne i sin säng. Ingen hållbar rutin när hon blir äldre men det får vi ta då känner vi. Vi valde även att passa på att lägga dom i samma rum nu när vi kom hem från husvagnssemestern.

• nozpa
    Lussekatten skrev 2013-08-14 19:27:33 följande:
    Nozpa: min karl har gått ner 6-7 kg bara på att springa och leka med 2-åringen. (Jaga varandra samt sparka boll.) Så det ger mer motion än man tror. ;) Själv kommer jag att ta med storasystern på barn-gympa (mest hopp-och-lek) nu till hösten och sen kommer jag satsa på promenader så länge vädret tillåter.

Storasyster fick en juniorsäng i julas så vi har lillan i spjälsängen. Ikväll är tredje natten så vi letar fortfarande efter en bra läggningsrutin. Det går ju bra när vi båda är hemma för då läser jag saga och lägger 2-åringen medan han sitter i vardagsrummet och ger nattvälling till lillan. När storasyster har somnat så sover redan lilltjejen så då går vi bara in och lägger henne i sin säng. Ingen hållbar rutin när hon blir äldre men det får vi ta då känner vi. Vi valde även att passa på att lägga dom i samma rum nu när vi kom hem från husvagnssemestern.

Barngympa finns inte här förens året de blir 3. Så för oss är det att vänta lite till. Samma sak med simskola. Det ser jag fram emot då jag själv är riktigt förtjust i vad allt vad vatten heter. :D

Kanske kan man testa att storasyster somnar först och så bara ploppa ner den lilla. Vi brukar inte ens läsa. Hon vill att vi går ut och stänger dörren o så sover hon. :P Men inte säkert att det blir så om det kommer in en ny säng i rummet tänker jag. Ja, vi får se. Väntar ett litet tag till tror jag. 
  • saal

natt aammar mkt just nu. Lillebror blir så lätt störd av allt och allt när han ska äta på dagarna att det blir lite sämre med det på dagarna. Det är han dock inte sen att kompensera för på natten. Orkar inte ta mig ur sängen för det vilket ju skulle krävas om jag flytta in honom hos storebror. Så den flytten fårvänta. Skulle dock vara lättare att kunna natta båda samtidigt. Nu nattar vi vars en i respektives säng samtidigt eller tar de efter varandra beroende på hur trötta de är.

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)