• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • hannis

Jag bär mycket i min Manduca och den är väldigt snarlik ergo. Bar storebror i den senast i våras (när han var 3 år) så den räcker länge. Går att använda både på magen, ryggen och höften så den är väldigt flexibel. Perfekt när man storhandlar själv med båda barnen eller är på lekplatsen eller skogspromenader. Jag använder min dagligen!

• TreFantastiskaBarn

Jag har babybjörn, tricot slen bärsjal och en ergo. Ergo har jag använt när barnet blivit lite större/äldre, kanske efter 1 år eller så. Gillar bäst sjal för småttisar eftersom de kommer så nära, både bärmässigt för mig men även ttryggt för liten. Har varit för varmt i sommar bara. Nackdel att det blir ngt krångligare med knytning. Jag skulle satsa på en sjal om jag var dig, perfekt med benen uppknutna i grodställning för en krånglande mage.

• Lussekatten

Tack för stödet. Allt gick naturligtvis bra och vi hade en trevlig kväll med vännerna. Det första jag tänkte på när jag vaknade var minstingen. :)

Imorgon börjar maken jobba och 2-åringen återvänder till dagis. I våras var hon där 3 dar i veckan men nu ska vi prova 5 dar istället. Tror det blir bättre för henne att dels träffa sina kompisar fler dagar men även att få in rutinen att vara där fler dagar.

• moster helen

Har oxå en tricot sjal..tyckte de var lite krångligt i början innan man fick rutin att få på den. O när hon va nyfödd tyckte jag att de kändes som att hon blev ihop klämd (de blev hon väl inte men)Nu när hon är lite stadigare är de perfekt om storasyster ex vill gå ut i skogen. Har dock funderat på en sele oxå,kanske smidigare om man ska iväg o handla eller så..?

• nozpa
    Lussekatten skrev 2013-08-18 22:55:24 följande:
    Tack för stödet. Allt gick naturligtvis bra och vi hade en trevlig kväll med vännerna. Det första jag tänkte på när jag vaknade var minstingen. :)

Imorgon börjar maken jobba och 2-åringen återvänder till dagis. I våras var hon där 3 dar i veckan men nu ska vi prova 5 dar istället. Tror det blir bättre för henne att dels träffa sina kompisar fler dagar men även att få in rutinen att vara där fler dagar.

Skönt o höra att ni hade trevligt. :)

Här började maken jobba idag. Och inskolningen av storasyster fortsatte. Helt otroligt vad trötta dom är när jag väcker dom på morgonen.
    Dom brukar vakna runt 9 annars. Nu får dom kliva upp halv 8. Hoppas på att dom kan bli morgonmänniskor nu snart. :P

Vilka tider har ni när ni har 5 dagar?    
  • hannis

Nozpa:

Gud vad skönt med barn som sover länge!

Mina två vaknar senast kl 6 varje dag. Stora somnar kl 20 och den lilla kl 21.

• Lussekatten

Jag lämnar 8:00 och hämtar 11:00. Men 2-åringen vaknar 05:00-05:30 så vi har gott om tid för morgonbestyren.

• hannis

Min 3-åring börjar på sin nya förskola nästa vecka. Han skall gå tis, ons, tors 8.30-15. Det kommer säkert bli stressigt ibland att hinna till 8.30 för vi måste åka hemifrån senast 8.

• tilj75

Meeeen, skrev jättelångt o glömde skicka, suck!
    Dagisstart imorgon, tis-tors 8.30-13.30 går de och förskoleklassen är mån-fre 8-12. Vet inte riktigt hur jag ska hinna på morgonen, de är riktigt morgontrötta efter sommaren.

• tilj75

I morse försökte jag få tyst på väckarklockan genom att ge irja nappen. Det funkade inte... Lite trött idag :)

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)