BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
6månadskontrollen gick galant :) Alexander väger nu 9060 och 69.5lång Sitter lite längre stunder nu, både ammar och äter mat men tokvägrar välling, han tar inte bröstmjölk i flaska heller! Flyttat in i huset och börja komma i ordning På må dag ska vi kolla på dagis :) vi ska vara hemma ett år till men det står mellan 2st och det är kö så vi ska kolla nu tänkte vi
Nu,har vi inte lämnat från oss yngsta än men innan vi fick lillasyster och fick egentid när äldre dottern hade barnvakt så har jag tyckt det varit skönt. Jag älskar mina barn men håller med din man!
De är nog ganska vanligt att tänka som du! jag har jätte svårt o vara borta från mina barn på natten,även den stora som snart är tre! har inte varit borta från lillan än.önskar ibland att jag kunde släppa kontrollen lite mer.. men man får nog lita på sin barnvakt att dom hör av sig om nåt är på tok!
Sitter och plockar fram kläder i stl 74 här. Hon växer som bara den på längden. Ska hon bli familjens längsta? :P Lång o smal. Som sagt, 74 nu. Och hon var en liten plutt när hon föddes på 2700 och 48. Ja, där ser man.
Storasyster vägde ca 2 kilo mer vid samma tidpunkt, men hade inte stl 74 förens runt 9-10 månader.
De växer så det knakar. Satte på lillebror en tröja igår i stl 74/80 och tyckte väll redan då det var lite tajt när jag skulle få på honom den. Sen blev det att han somna i den för natten igår och idag när jag skulle ta av den höll jag knapt på att få av den. Hade allvarliga funderingar på att hämta saxen för att klippa ut honom.
Har sagt att jag i helgen ska gå igenom alla kassar med gamla kläder och leta fram de sista 74orna och så samtidigt ta fram 80 så de är redo.
De kläder lillebror har nu hade storebror när han var 1år så stor skillnad på de. Har tänkt att det är dumt att vi har en höst och en vår kille så sesongskläderna ska hamna ur synk men nu när lillebrorr är så mkt större så har ju det löst sig av sig själv.
Jag har också plockat fram stl 74 o dom satt bra, en del nästan kort i ärmen! Har sett på kort att storasyster hade dessa kläder när hon var 10 mån ca o lillasyster är inte ens 6 mån;) dom väger ungefär lika men lillan är längre, så de beror väl på de!
Att ta bort dagsvilan för storasyster går rätt bra. somnar lätt på kvällen nu så de är skönt men är bra sliten vissa dagar..vaknar fortfarande kl 5. har hållit på en vecka nu så de tar väl ett tag till innan kroppen är van!
Det har varit olika mellan barnen när vi lämnat dem hos barnvakt, de två äldsta fick tidigt sova borta medan nr tre var 2,5 och skulle träna inför fyrans förlossning. Behovet och vår trötthet har varierat, plus framförallt att vi båda inte klarar ngt längre. Eller nä, tröttheten framförallt, ettan och tvåan krävde mer både dag och natt. -------Har inatt ammat sju gånger, brukar inte nattamma alls. Får se om det är ny trend. Då blir det en trött mamma. ------På tisdag börjar skolan och två veckor därefter startar inskolning av 3 åringen på dagis. Kommer ha med lillasyster i babybjörn eller sitta i knät. Men det blir tidigt på tisdag, få upp och iordning fyra barn och åka hemifrån senast 7.50 .... Bebis och 3 åring sov till tio idag... ------byter från babyskydd tidigast om ett halvår. Lillan sitter bra där och är nöjd så det funkar fint, har två bilbarnstolar men vi har båda till 3 åringen, en i varje bil. Så vi kan turas om med lämningar och hämtningar utan stolstrul.
Tack för tipset som Nan! Nu äter vår dam utan problem men hon har fortfarande problem med bajseriet. Fick tips om att ha i en tsk messmör i ersättningen för att göra bebis lös i magen? men har inte provat ännu.
Storebror har nu börjat med att slåss och puttas. Han drar i lillasysters armar och försöker även slänga sig på henne så jag behöver verkligen ge honom mer egentid med mig efter allt skit som vart med sjukdomar och matvägran amning som strular mm. MEN nu har Lillasyster fått krupp igen så nu är det ett jäkla bärande vyssande och mycket tv muta.
Funderar på att köpa en ergo bärsele och sätta henne i så jag kan gå ut och busa mer med storebror då hon vrålar så fort jag lägger ifrån mig henne eller ger henne till pappa,,, någon som vet om ergo är bra?